Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brněnský veletrh potravin se po dvaceti letech otevřel i pro veřejnost

  12:50aktualizováno  12:50
Pamětníci časů, kdy akcemi na brněnském výstavišti žilo celé město, se nyní mohou alespoň částečně vrátit do minulosti. Výrobci potravin si prosadili, aby se veletrh Salima po dvaceti letech opět otevřel veřejnosti. Lidé tak mohou až do pátku ochutnat nejrůznější lahůdky, kávu, piva a vína.

Salima se na brněnském výstavišti uskutečnila už několikrát. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

O to, že veletrh není letos pouze pro odborníky a obchodníky, se zasadili přímo výrobci potravin. Zjistili totiž, že právě svým koncovým zákazníkům chtějí svou nabídku představit.

"Shodli se, že chtějí, aby lidé ochutnali jejich výrobky a poté o ně projevovali zájem i v obchodech," popsal mluvčí veletrhů David Pokorný. Veletrhy se tak vrátily k modelu, který sami výrobci v devadesátých letech opustili.

Fotogalerie

Předloni, kdy se potravinářské veletrhy v Brně konaly naposledy, je navštívilo 679 výrobců z 26 zemí a přišlo přes 27 tisíc návštěvníků. Letos je vystavovatelů bezmála osm set a i návštěvnost se očekává větší.

Regionálním výrobcům chce pomoct i ministr

Propagaci výrobců potravin na veletrhu přitom zaštiťuje jak stát, tak Jihomoravský kraj. Ministerstvo zemědělství prostřednictvím Státního zemědělského intervenčního fondu podporuje prezentaci potravin označených značkou Klasa a Regionální potravina.

Jihomoravský kraj zase zaplatil 250 tisíc korun za společnou expozici pro místní výrobce potravin a potravinářské školy a učiliště v kraji. "Jednotlivé firmy si hradí náklady spojené s prezentací svých produktů," upřesnila mluvčí kraje Denisa Kapitančiková.

Podpořit regionální výrobce potravin chce i ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL), který plánuje zaměřit se především na tři oblasti.

"Zaprvé je to přímá investiční podpora do modernizace technologií. Zadruhé je to podpora marketingu, kterou už si mnozí producenti dělají nejlépe sami, příkladem jsou jihomoravští vinaři. A zatřetí je to osvěta spotřebitelů. Sám se o tom snažím hovořit a lidem vysvětlovat, že nejde jen o cenu a kvalitu. Jde o to, že když koupím domácí potravinu, podporuju českého výrobce a českou ekonomiku," vyjmenovával v úterý na veletrhu Jurečka.

Veletrh přístupný pro veřejnost není pravidlem

Otevření veletrhů a výstav veřejnosti ovšem na brněnském výstavišti zdaleka není všeobecným trendem. Nedávno skončené veletrhy módy a obuvi Styl a Kabo, které bývaly v minulosti také alespoň částečně určené pro veřejnost, nyní stále zůstávají jen pro odborníky.

Návštěvníky oblíbený Autosalon veletrhy pro letošní rok dokonce zrušily kvůli nezájmu samotných automobilek. Naopak prodejci motorek, kteří se do Brna začátkem března chystají na Motosalon, se ale na zájem návštěvníků z řad veřejnosti těší.

Kromě organizování veletržních akcí nyní Veletrhy Brno čeká zásadní zlom v jednání mezi dvěma vlastníky firmy - Brnem a firmou Messe Düsseldorf, která nabízí svůj většinový podíl městu. Po dvou letech jednání mají být v nejbližší době na stole posudky, které učí cenu akcií firmy.

"Posudek, jehož vypracování zadalo Brno, má zpracovatelská firma odevzdat do tohoto pátku," uvedl brněnský primátor Roman Onderka (ČSSD). Posudek pro německou stranu pak bude hotový o několik týdnů později. Teprve pak se mohou jednání o případné ceně podílu ve Veletrzích Brno posunout dál.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.