Slavnostní otevírání Svatomartinského vína na brněnském náměstí Svobody 11. listopadu 2010

Slavnostní otevírání Svatomartinského vína na brněnském náměstí Svobody 11. listopadu 2010 | foto: Radek Miča, MAFRA

Svatomartinské víno milují zákazníci i vinaři. Slibuje jim rychlé zisky

  • 4
V neděli v 11 hodin a 11 minut se po celé jižní Moravě otevřou tisíce lahví Svatomartinského vína. Stoly v restauracích budou do posledního místa rezervované, před vinařskými stánky na náměstí se vytvoří nekonečné fronty. Svatý Martin se pro vinaře i restauratéry stává rok od roku čím dál větším symbolem zajímavé zisků

Svatomartinského vína letos moravští vinaři uvedou na trh rekordní dva miliony sto devadesát tři tisíc lahví. Města navíc provoní tuny tradičních dozlatova upečených svatomartinských hus. Lidé totiž na marketingové propojení vína a gastronomie slyší.

"Spojení Svatomartinského vína a místní gastronomie vycházející z tradic je příkladem výborné marketingové propagace kvalitních regionálních surovin. Přesně takhle to totiž funguje ve světě," uvedl generální sekretář Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek.

Týden začínající svátkem svatého Martina je totiž obdobím zvýšených zisků nejen pro vinaře, ale i pro restauratéry a majitele vinoték v regionu. Čtyřikrát více marketingově úspěšného produktu tak uvede letos na trh společnost Vinium Velké Pavlovice.

"Svatomartinské víno se totiž těší na trhu takové oblibě, že jsme jej letos vyrobili už čtvrt milionu lahví," pochlubil se generální ředitel Vinia Libor Výleta. Na svěží ovocitá vína s mírným obsahem alkoholu vsadili proto i organizátoři Festivalu otevřených sklepů na Hustopečsku.

Na Slovensku mají Svatokaterinské víno

"Termín vinařského festivalu jsme záměrně kvůli větší atraktivitě posunuli právě do doby, kdy už se budou po 11. listopadu moci prodávat i Svatomartinská vína," netajil se ředitel akce Juraj Flamík.

Degustátoři v Národním vinařském centru ve Valticích udělili letos značku Svatomartinské 380 vzorkům vína. "V přepočtu na lahve můžeme na trhu očekávat 2 193 000 lahví Svatomartinských vín od 122 vinařů a vinařských firem," přiblížil astronomické číslo šéf Vinařského fondu Jaroslav Machovec. Právě Vinařský fond značku propaguje od roku 2005.

"Objem každoročně roste. Netroufám si říci, kam až to lze posunout," řekl Machovec. Jisté podle něj je, že se reklamní tah zalíbil i vinařům ze sousedního Slovenska. "Ale protože máme tuto značku zaregistrovanou v celé Evropě, zaregistrovali si tedy Svatokaterinské," dodal Machovec.