Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vlak na Blanensku ujel vinou strojvedoucího, zjistila Drážní inspekce

  13:36aktualizováno  13:36
Jen pár vteřin zbývalo do nehody mezinárodního rychlíku, který v červnu ujel železničářům v Rájci-Jestřebí na Blanensku. Vyšetřování Drážní inspekce potvrdilo, že souprava ujela kvůli strojvedoucímu, který ji řádně nezajistil.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Adamec, MAFRA

Souprava mezinárodního rychlíku Jan Jesenius ujela železničářům 27. června v Rájci-Jestřebí na Blanensku. Na vině byli strojvedoucí, který ji řádně nezajistil, a vlakvedoucí, jenž zjistil, že souprava nekontrolovaně couvá, až po pěti minutách jízdy. Informaci dnes potvrdil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Hrozila srážka vlaků

Při nehodě hrozila srážka vlaků. Souprava totiž couvala směrem k Brnu po koleji, po níž přijížděl nákladní vlak. V rychlíku s prázdnou kabinou strojvedoucího sedělo kromě vlakvedoucího i pět cestujících.

Srážku odvrátil duchapřítomný výpravčí. Pohotově přestavil výhybky tak, aby se soupravy minuly. Vlakvedoucí zastavil soupravu teprve poté, co byl mobilem vyzván, aby tak učinil.

Vlak jel nekontrolovaně 895 metrů a dosáhl rychlosti 19 kilometrů v hodině. Výpravčí odklonil rychlík na jinou kolej minutu poté, co blížící se nákladní vlak projel Blanskem. Do nehody zbývalo pár okamžiků. - více o nehodě čtěte zde

České dráhy původně tvrdily, že nehoda nebyla až tak vážná: v soupravě prý nebyli cestující a vlak couval pouze 300 metrů. Vyšetřování Drážní inspekce ale ukázalo, že v rychlíku sedělo pět pasažérů, rychlík ujel třikrát delší trasu a navíc po koleji, po níž se blížila jiná souprava.

Nehoda se stala 27. června těsně před polednem. Rychlík Jan Jesenius, směřující z Bukurešti do Hamburku, zastavil kvůli poruše v Rájci-Jestřebí. Cestující mohli přesednout do jiné soupravy, část z nich ale této nabídky nevyužila. V 11:55 se souprava dala do pohybu a začala couvat směrem k Brnu.

Trať Brno-Česká Třebová, kde se událost stala, tvoří součást koridoru Břeclav-Děčín, tedy hlavní železniční tepnu v zemi.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Handicapovaný slovenský student František Milan vyrazí díky stipendiu od...
U úřadů narazil. K cestě do Číny pomohla nemocnému studentovi univerzita

Získal možnost vyjet na prestižní pobyt do Číny. Na vysněnou cestu se však handicapovaný Slovák František Milan málem nevydal, protože mu slovenské úřady...  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

V holasické lokalitě Čtvrtě má stát celkem 64 patrových domů s obytnou plochou...
Z majitelů nových domků jsou rukojmí. Stavba kvůli hádce firem stojí

Původně bezproblémová stavba 64 rodinných domků v Holasicích na Brněnsku se zadrhla. Rozhádaní developeři jdou k soudu, lidé trpí obavami, aby neskončili jako...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.