Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mimoně z vás dělat nebudeme, láká VUT studenty v novém klipu

  10:46aktualizováno  10:46
Tvářit se chytře, nosit brýle a flanelové košile se stalo populárním. Všichni chtějí vypadat jako nerdi ze seriálů Teorie velkého třesku nebo IT Crowd. Podle Vysokého učení technického v Brně ale chytrost nejde obléct. Svůj náborový klip proto škola zaměřila na to, že ji zajímá, co mají lidé v hlavě a ne v šatníku.

„Momentálně zaznamenáváme roky s výraznějším demografickým propadem počtu maturantů. I proto považujeme za důležité oslovovat tuto skupinu co nejefektivnější formou. A to už dávno podle nás nejsou letáčky,” vysvětlila natočení klipu prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.

Kampaň NEJSEM IDOL naráží na současné společenské a módní trendy. „Baví mě sledovat, jak celý ten mechanismus seriálů, marketingu a médií dává vzniknout realitě, ve které se nerdi stali neodolatelnými idoly a ikonami úspěchu, které chtějí všichni napodobovat,” vysvětlil hlavní tvůrce kampaně Adam Hrubý. VUT v ní říká stop tomuto zneužívání a napodobování chytrých lidí. Ukazuje skutečné idoly.

Konečná podoba kampaně vykrystalizovala za několik měsíců. „Téma bylo jasné, ale dlouho se nám nedařilo dát myšlence tu správnou údernou a apelativní formu. Dospět k na pohled jednoduchému výsledku zabere totiž desítky hodin,” popsal vývoj spolutvůrce kampaně a střihač Jiří Fiala.

Hlavními hrdiny klipu nejsou herci, ale studenti VUT. „Součástí myšlenky odpoutání se od falešných idolů bylo i zapojení idolů skutečných. Studentů, kteří mají nápady, jdou si za svým, můžou být vzory pro středoškoláky,” doplnila Pavla Ondrušková z odboru marketingu a vnějších vztahů VUT.

Jedním z cílů kampaně je, aby se mladí chytří lidé na středních školách přestali za svoji inteligenci stydět. Škola totiž upozorňuje, že neřeší, co mají lidé na sobě, ale co nosí v hlavě. Hlavní video kampaně je doplněno dalšími videi. V nich se k fenoménu vyjadřují známé osobnosti českého internetu. Vše je zveřejněno v playlistu NEJSEM IDOL na YouTube kanálu VUT.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.