Její majitel Martin Balík chce s tímto plavidlem pro 150 cestujících provozovat veřejnou lodní dopravu na Vranovské přehradě, nemá však od úřadů všechna potřebná povolení.
"Nemáme akorát souhlas od Povodí Moravy, abychom vyjeli na břeh s technikou a tu loď spustili na vodu. Podle mě je to nestandardní situace, protože normálně na Povodí Vltavy ani Labe se to nedělá, tam se tyto věci vůbec neřeší," míní majitel šestadvacet metrů dlouhého plavidla.
"Je pravda, že ten pán ještě potřebuje splnit nějaké podmínky, vše se musí dořešit," řekla bez bližšího odůvodnění mluvčí Povodí Moravy Eva Grodová.
Vyjádřit se bude muset i odbor životního prostředí znojemského městského úřadu. "Je to potřeba, aby se majitel plavidla dostal do rozhodnutí o pásmech i vodního zákona," zdůvodnil vedoucí odboru Jaromír Mička.
Jedna lodní společnost
Martin Balík, který loď z roku 1959 koupil před dvěma roky a poté provozoval na trase Gabčíkovo-Komárno doufá, že jeho plavidlo začne vozit turisty na Vranově již od příští sezony.
Na Vranovské přehradě přitom veřejná lodní doprava funguje. Po čtrnáctileté přestávce ji tam od roku 2006 provozuje společnost Lodní doprava Vranov.
První rok svezla její loď Valentýna více než 25 tisíc turistů. O rok později přibyla sesterská loď Viktorie a počet pasažérů se zvýšil na dvojnásobek.
Letos však i tento obor zasáhla krize. "Svezli jsme asi o deset tisíc lidí méně než minulý rok, což je hodně," přiblížil jeden z majitelů Dalibor Dufek. Ten proto z možné konkurence příliš radost nemá.
"Je totiž běžné, že na přehradách v republice funguje jen jedna lodní společnost. A je to proto, že musí alespoň nějakým způsobem prosperovat, aby byla schopna investovat. Rozjezd lodní dopravy totiž stojí velké peníze, navíc se lodě musí neustále udržovat, což také není nijak levné," zdůvodnil Dalibor Dufek.