Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Výletní loď z Balatonu zaparkovali na suchu, na přehradu nesmí bez povolení

  9:13aktualizováno  9:13
Na parkovišti v Lesné nedaleko Vranovské přehrady stojí už dva týdny na tahači mohutná výletní loď, která dlouhé roky brázdila vody Balatonu. Skončila na suchu, protože ji policie nepustila na vodu.

Nemáme souhlas od Povodí Moravy, abychom loď spustili na vodu, říká majitel výletního plavidla z Balatonu v Lesné u Vranovské přehrady | foto: Radek Miča, MAFRA

Její majitel Martin Balík chce s tímto plavidlem pro 150 cestujících provozovat veřejnou lodní dopravu na Vranovské přehradě, nemá však od úřadů všechna potřebná povolení.

"Nemáme akorát souhlas od Povodí Moravy, abychom vyjeli na břeh s technikou a tu loď spustili na vodu. Podle mě je to nestandardní situace, protože normálně na Povodí Vltavy ani Labe se to nedělá, tam se tyto věci vůbec neřeší," míní majitel šestadvacet metrů dlouhého plavidla.

"Je pravda, že ten pán ještě potřebuje splnit nějaké podmínky, vše se musí dořešit," řekla bez bližšího odůvodnění mluvčí Povodí Moravy Eva Grodová.

Vyjádřit se bude muset i odbor životního prostředí znojemského městského úřadu. "Je to potřeba, aby se majitel plavidla dostal do rozhodnutí o pásmech i vodního zákona," zdůvodnil vedoucí odboru Jaromír Mička.

Jedna lodní společnost

Martin Balík, který loď z roku 1959 koupil před dvěma roky a poté provozoval na trase Gabčíkovo-Komárno doufá, že jeho plavidlo začne vozit turisty na Vranově již od příští sezony.

Na Vranovské přehradě přitom veřejná lodní doprava funguje. Po čtrnáctileté přestávce ji tam od roku 2006 provozuje společnost Lodní doprava Vranov.

První rok svezla její loď Valentýna více než 25 tisíc turistů. O rok později přibyla sesterská loď Viktorie a počet pasažérů se zvýšil na dvojnásobek.

Letos však i tento obor zasáhla krize. "Svezli jsme asi o deset tisíc lidí méně než minulý rok, což je hodně," přiblížil jeden z majitelů Dalibor Dufek. Ten proto z možné konkurence příliš radost nemá.

"Je totiž běžné, že na přehradách v republice funguje jen jedna lodní společnost. A je to proto, že musí alespoň nějakým způsobem prosperovat, aby byla schopna investovat. Rozjezd lodní dopravy totiž stojí velké peníze, navíc se lodě musí neustále udržovat, což také není nijak levné," zdůvodnil Dalibor Dufek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Městská policie Praha (ilustrační foto)
Strážnice řešila přestupek a skončila v nemocnici, řidič do ní najel autem

Městskou policistku z Brna museli ve středu dopoledne odvést záchranáři do nemocnice. Když řešila přestupek, řidič do ní najel autem. Žena skončila v nemocnici...  celý článek

Muž zapálil na kole sedlo. Kamarádi nevěřili, že může hořet
VIDEO: Šedesátník zapálil sedlo cizího kola, vsadil se s kamarády

Neobvyklé oznámení dostali v úterý v noci brněnští strážníci. Zavolal jim pracovník úklidové služby, že na hlavním nádraží hoří jízdní kolo. Ukázalo se, že ho...  celý článek

Vizualizace lázní, které chtějí Číňané postavit v Pasohlávkách.
Další potíže kolem čínských lázní. O místo zřejmě přijde vlivný politik

Kvůli čínským lázním v Pasohlávkách je pod tlakem vysoký jihomoravský politik – Václav Božek z ČSSD, šéf poradců hejtmana a bývalý náměstek. Hlavu koaličního...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.