"Horské kolo je více individuální a více pro objevování přírody a osobních limitů. Silnice je více společenská, musíš kooperovat. Mám hrozně rád oboje a střídám to. Podle nálady - podle toho, jestli mám chuť být s lidmi, nebo přírodou," odpověděl Fisher čtenáři Petrovi na otázku, jestli¨upřednostňuje horské, nebo silniční kolo.
odpovědi garyho fishera si můžete přečíst - zde |
"Vaše tvrzení o vynalezení horského kola je dost odvážné. Jako kluci jsme si už před rokem 1970 stavěli něco podobného jako vy, ale nikoho z nás by nenapadlo tvrdit, že jsme to vymysleli zrovna my. Dělal to kdekdo," prohlásil čtenář Vymrzovač.
Fisher s ním souhlasil. "Je hodně lidí po celém světě, kteří ‚vynalezli‘ horské kolo přede mnou. Slovo vynalézt je špatně používané, a to i mými vlastními lidmi. Já jsem začal vyvíjet kolo, které bylo pro širokou veřejnost jednoduché používat, kupovat a dávalo jim příležitost ke sdílení vlastních zkušeností a zážitků," vysvětlil.
Za 45 let ježdění jen jedenkrát zlomená ruka
Čtenáři se zajímali i o nehody, jaké na kole Fisher zažil. "Za celých pětačtyřicet let ježdění jsem měl jen jednou zlomenou ruku. Nejvíc jsem se ‚vykostil‘ v roce 1979 při Tour of Nevada city. Rozbil jsem si hlavu, ale za tři měsíce už jsem zase mohl jezdit," uvedl.
V roce 1979 se do prodeje dostává kolo značky Mountain Bike - horské kolo. Že se tak dnes jmenuje celá kategorie kol, za to vděčí celý svět tomu, že si Gary Fisher název svého modelu nezaregistroval. A tak svá kola pojmenovává jednoduše Gary Fisher.
Fisher ale prý nikdy o své firmě jako o "impériu" neuvažoval. "Je to spolupráce skvělých lidí okolo mě a v tom je naše hlavní síla. Jasně, jsem šťastný," odpověděl čtenáři Markovi.
"Myslím, že nejsem extrémně bohatý na peníze, ale hrozně bohatý v zážitcích a zkušenostech, a to mě hlavně změnilo. Nejtěžší bylo asi být opatrný v obchodě a vybírání si dobrých obchodních partnerů," popsal Fisher uplynulá léta v byznysu.
"Máme v plánu více expandovat na český trh i s oblečením a doplňky na kolo naší značky," odpověděl Fisher čtenáři Ondřejovi, který si stěžoval na nemožnost tyto věci v České republice sehnat.
Kolo za deset let? Elektronika, nebo extrémní jednoduchost
Fisher vidí dvě možnosti, jak bude kolo vypadat za deset let. "Jedna cesta je technická. Kolo bude mít i elektroniku. Druhá varianta je extrémně jednoduché kolo bez náročnějších mechanismů," uvedl.
Na otázku dalajlamy, co si myslí o olympijských hrách v Číně, odpovídá jednoduše: "Prostě jsem se rozhodl tam nejet."