Do Brna se stěhují čtyři výstavní akce, které dřív měli na programu v Praze. Nejvýznamnější z nich je mezinárodní veletrh elektroniky a elektrotechniky Ampér. Konat se bude na konci března a podle odhadů by na něj mohlo do Brna přijet až čtyřicet tisíc lidí.
Ještě předtím se ale výstaviště poprvé zaplní plyšáky, panenkami a autíčky, v polovině března jsou totiž prostory vyhrazené pro veletrh hraček ITEA.
Chystá se také veletrh modelářství, po dvou letech se vrací přehlídka požární a bezpečnostní techniky a po čtyřech letech se znovu objeví veletrh pohřebnictví.
"Novinky reprezentují obory, které dosud v kalendáři brněnského výstaviště chyběly. Slibujeme si tak zájem zcela nových vystavovatelů," řekl mluvčí Veletrhů Brno David Pokorný.
Nové veletrhy v BrněModelář 10. 3. - 13. 3. ITEA 10. 3. - 13. 3. Ampér 29. 3. - 1. 4. Optonika 29. 3. - 1. 4. Veletrh optické techniky PRINTexpo 3. 5. - 6. 5. Veletrh technologií pro tisk Idet 10. 5. - 13. 5. Pyros-Iset 12. 5. - 14. 5. Veletrh požární techniky a služeb |
Jestli se bude společnosti dařit, určí až trojice tahounů
Jak se bude společnosti letos dařit, však závisí především na klíčové trojici tvořené strojírenským veletrhem, Autosalonem a stavebním veletrhem.
"Víme, že stavebnictví momentálně není v dobré kondici. Zřejmě přijede méně vystavovatelů, ale v plné sestavě by se měly představit velké stavební stroje," podotkl Pokorný.
Strojírenský veletrh je podle něj ještě daleko, dosavadní zájem firem však potvrzuje jeho význam. Naopak výrazně lépe se oproti loňsku daří automobilovému průmyslu.
"Jednání ještě probíhají, ale vypadá to, že na veletrhu Autosalon budou zastoupeny všechny přední značky s výjimkou Japonců," informoval ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.
Veletrhy předpokládají ztrátu 78 milionů korun
Přestože se situace zlepšuje, ani letos se Veletrhy Brno nevymaní ze ztrát. Firma odhaduje, že tento rok prodělá 78 milionů korun. Zisk by měl přijít až příští rok.
"Předkrizovým stavům je současná situace ještě vzdálena. Výstavní byznys je jeden z těch, které jsou závislé na ekonomickém cyklu, tedy na tom, jak se aktuálně daří vystavovatelům, z čehož se odvíjí ochota prezentovat se na veletrzích," komentoval analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.
Podle něj je však vidět, že díky úsporným opatřením společnosti a pomalou obnovou ekonomiky se situace firmy stabilizuje.