Stávající poloha, nebo o kilometr dál? Z hlediska pohybu vlaků po Brně jsou podle nedávné studie obě dvě polohy uskutečnitelné.

Stávající poloha, nebo o kilometr dál? Z hlediska pohybu vlaků po Brně jsou podle nedávné studie obě dvě polohy uskutečnitelné. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Petici o nádraží v Brně podepisovali mladí a přespolní, tvrdí magistrát

  • 70
Petici, která volá po referendu o poloze vlakového nádraží v Brně, podepisovali i neplnoletí studenti a lidé s bydlištěm mimo město. Magistrát tak zdůvodnil iniciativě Referendum 2014, proč ji nemůže uznat. Podle zástupců občanské iniciativy jsou výhrady města šikanou a chtějí jeho postup žalovat.

Že se ne všechny podpisy dají uznat, to členové Referenda 2014 nepopírají. Vadí jim ale, že magistrát údajně neposlal zpět seznam konkrétních pochybení a své výhrady nijak nezdůvodnil (o neuznání petice jsme informovali zde).

„V praxi se to běžně dělá tak, že město upozorní na jednotlivé chyby. Napíše číslo archu, řádek a vysvětlí, co je podle něj špatně. Toho jsme se ale nedočkali,“ povzdechl si jeden ze zástupců iniciativy Josef Patočka.

Město se však brání, že vrátilo petici k přepracování přesně v této podobě. Připomínky k jednotlivým podpisovým archům poslalo na více než 200 stranách.

„Dokument či odpověď jsme odeslali v řádném termínu v pátek 15. srpna 2014 a o celé záležitosti jsme média začali informovat až po doručení našeho dopisu, tedy v pondělí 18. srpna,“ uvedl Žára.

Nedostatky mají spravit do začátku září

Členové referenda ale tvrdí, že se k nim nic takového nedostalo. „Tvrzení o chybějícím počtu podpisů je nepřezkoumatelné. Budeme město žalovat,“ uvedl člen přípravného výboru Miroslav Patrik.

Kromě počtu platných podpisů chyběla městu v odevzdané petici ještě jedna věc. Odhad, kolik by nádraží rekonstruované podle výsledků referenda stálo. „Ani tato výtka není opodstatněná. V petici jasně stojí, že rekonstrukci odhadujeme na 20 miliard korun,“ uvedl Patočka.

„V petici skutečně byla uvedena částka 20 až 22 miliard. Vztahovala se však k nákladům Správy železniční dopravní cesty, a ne města, jak to stanovuje zákon,“ zakončil Žára. Iniciativa Referendum 2014 musí nedostatky napravit do začátku září.