Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vznik rychlodráhy nezpozdí stavbu nového nádraží, tvrdí zelení

  18:28aktualizováno  18:28
Tomu, aby cestující v Brně dopravovaly mezi novým a starým nádražím vlaky po takzvané rychlodráze, nic nebrání. Tvrdí to zelení, kteří si nechali zpracovat právní analýzu. Podle ní přidání rychlodráhy projekt nezpozdí a nedojde ani k velkým úředním komplikacím.

Hlavní nádraží v Brně | foto: Jan MarkovičiDNES.cz

"Právníci konstatovali, že projekt lze o rychlodráhu doplnit bez zpoždění," uvedl náměstek primátora Martin Ander. Podle právníků by stačilo doplnit stávající územní rozhodnutí a udělat nové posouzení vlivu na životní prostředí. "Není třeba absolvovat znovu celý proces územního řízení. Dá se to stihnout za tři až čtyři měsíce, v případě, že se někdo odvolá, o pár měsíců dřív," nastínil Ander.

Rychlodráha, jejíž koncept vymyslel lidovecký předseda dopravní komise Josef Veselý, počítá s propojením židenického nádraží se současným nádražím a plánovanou novou železniční stanicí s tím, že po trati by jezdily regionální vlaky, a lidé z okolí Brna by tak nemuseli přestupovat na nové stanici. Trať by vedla po současné železnici, která měla být podle původních plánů zrušena.

Zda skutečně rychlodráha vznikne, bude záležet na třech subjektech - městu, kraji a Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která celou přestavbu železnice zaštiťuje a ze státních peněz platí.

Právě SŽDC byla dosud jediným z trojice, kdo se k návrhu stavěl zdrženlivě. V rozhodování jí má pomoci podrobná analýza celého návrhu. "Analýza je už hotová, její závěry ale zatím nebudeme zveřejňovat. Nejprve o nich budeme informovat primátora a hejtmana," uvedl Karel Janků ze SŽDC.

Na rozdíl od právní analýzy zelených si organizace nechala zpracovat podrobný dokument, který kromě legislativy řeší i technické možnosti. "Zabývá se ideovým návrhem inženýra Veselého komplexně," dodal Janků.

Město i kraj rychlodráhu podporují, vedení kraje na ní dokonce trvá. "Já jsem přesvědčený, že investor (SŽDC - pozn. red.) musí přihlédnout k tomu, že toto je způsob, jak zajistit integrovanou dopravu. Jihomoravský kraj na tomto řešení musí trvat," prohlásil hejtman Stanislav Juránek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Speciální laboratoře splňuijí nejpřísnější požadavky na čistotu. Vědci v nich...
Z Brna do vesmíru. Kosmická agentura pomůže s rozvojem supertechnologií

Vesmírní vědci se začnou angažovat také v Brně. V rozvoji nových technologií pomůžou firmám v kraji. Ty se už teď můžou pochlubit zajímavými objevy – třeba...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.