Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Raději u řeky, nebo pod Petrovem? Nový web informuje o odsunu nádraží

  15:23aktualizováno  15:23
Brňané mají od pátku přístup k aktuálním informacím, které se týkají procesu přesunu nádraží. Město spustilo nový web, kde se lidé dočtou podrobnosti ke všem třem zamýšleným variantám a udělají si obrázek, které z řešení je nejvhodnější. Konečné slovo bude mít ministerstvo dopravy.

Dolní nádraží. Díky přesunutí nádraží na jih se prý centrum Brna rozšíří o místa, kde je nyní země nikoho. Odpůrci odsunu tomu však nevěří a vadí jim dlouhá cesta k vlakům. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Na spuštěných stránkách jsou již nyní všechny varianty představené.

Lidé se dozvědí o možnosti přesunu nádraží k řece, tedy přemístění hlavního uzlu 800 metrů jižně od stávajícího, i variantě pod Petrovem, tedy záměru odsunu o 300 metrů na západ. Zájemci se dočtou i o takzvané nulové variantě, kdy se Brno modernizace železničního uzlu nedočká.

„Tímto způsobem bychom chtěli zlepšit komunikaci s lidmi tak, abychom předešli demonstracím a dalším projevům nespokojených obyvatel, které velmi často vyvolává právě neinformovanost o projektu,“ sdělil primátor města Brna Petr Vokřál (ANO).

Zda a kam se nádraží odsune bude nakonec záležet na ministerstvu dopravy, které projekt financuje. V současné době si nechává zpracovávat studii proveditelnosti. Hotová má být v listopadu 2016 a stane se podkladem pro rozhodnutí ministerstva. Informace z této studie budou postupně zveřejňované na zmíněném webu.

Brněnský magistrát spustil nový web, na kterém se občané dozví, jak to aktuálně vypadá s přesunem nádraží.

Brněnský magistrát spustil nový web, na kterém se občané dozví, jak to aktuálně vypadá s přesunem nádraží.

„U obdobných projektů není běžné, aby laická i odborná veřejnost měla takový přístup k informacím. Věřím tomu, že v roce 2017 budeme mít smysluplný projekt, se kterým budeme moct předstoupit před Evropskou komisi,“ uvedl zástupce ministerstva dopravy Luděk Sosna.

A dodal, že v případě varianty u řeky, která je momentálně podrobněji zpracovaná, by se s přestavbou mohlo začít v roce 2021 a hotovo by mohlo být o čtyři roky později. V případě varianty pod Petrovem by se přestavba protáhla asi o dva roky.

Na podzim roku 2016 je zároveň s krajskými volbami vyhlášené referendum o poloze nádraží. Primátor Petr Vokřál doufá, že právě díky nově vzniklému webu nenastane situace, že by výsledek hlasování Brňanů byl opačný k výsledkům studie proveditelnosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.