Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Raději u řeky, nebo pod Petrovem? Nový web informuje o odsunu nádraží

  15:23aktualizováno  15:23
Brňané mají od pátku přístup k aktuálním informacím, které se týkají procesu přesunu nádraží. Město spustilo nový web, kde se lidé dočtou podrobnosti ke všem třem zamýšleným variantám a udělají si obrázek, které z řešení je nejvhodnější. Konečné slovo bude mít ministerstvo dopravy.

Dolní nádraží. Díky přesunutí nádraží na jih se prý centrum Brna rozšíří o místa, kde je nyní země nikoho. Odpůrci odsunu tomu však nevěří a vadí jim dlouhá cesta k vlakům. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Na spuštěných stránkách jsou již nyní všechny varianty představené.

Lidé se dozvědí o možnosti přesunu nádraží k řece, tedy přemístění hlavního uzlu 800 metrů jižně od stávajícího, i variantě pod Petrovem, tedy záměru odsunu o 300 metrů na západ. Zájemci se dočtou i o takzvané nulové variantě, kdy se Brno modernizace železničního uzlu nedočká.

„Tímto způsobem bychom chtěli zlepšit komunikaci s lidmi tak, abychom předešli demonstracím a dalším projevům nespokojených obyvatel, které velmi často vyvolává právě neinformovanost o projektu,“ sdělil primátor města Brna Petr Vokřál (ANO).

Zda a kam se nádraží odsune bude nakonec záležet na ministerstvu dopravy, které projekt financuje. V současné době si nechává zpracovávat studii proveditelnosti. Hotová má být v listopadu 2016 a stane se podkladem pro rozhodnutí ministerstva. Informace z této studie budou postupně zveřejňované na zmíněném webu.

Brněnský magistrát spustil nový web, na kterém se občané dozví, jak to aktuálně...

Brněnský magistrát spustil nový web, na kterém se občané dozví, jak to aktuálně vypadá s přesunem nádraží.

„U obdobných projektů není běžné, aby laická i odborná veřejnost měla takový přístup k informacím. Věřím tomu, že v roce 2017 budeme mít smysluplný projekt, se kterým budeme moct předstoupit před Evropskou komisi,“ uvedl zástupce ministerstva dopravy Luděk Sosna.

A dodal, že v případě varianty u řeky, která je momentálně podrobněji zpracovaná, by se s přestavbou mohlo začít v roce 2021 a hotovo by mohlo být o čtyři roky později. V případě varianty pod Petrovem by se přestavba protáhla asi o dva roky.

Na podzim roku 2016 je zároveň s krajskými volbami vyhlášené referendum o poloze nádraží. Primátor Petr Vokřál doufá, že právě díky nově vzniklému webu nenastane situace, že by výsledek hlasování Brňanů byl opačný k výsledkům studie proveditelnosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.