Svatomartinské víno. Ilustrační foto

Svatomartinské víno. Ilustrační foto | foto: Michal Šula, MAFRA

Z české obdoby francouzského beaujolais se stává podle vinařů trhák

  • 4
Loni hlásili vinaři rekordních 1,65 milionu lahví Svatomartinského vína, ale letos očekávají, že ho bude ještě mnohem víc. O českou obdobu francouzského beaujolais je mezi lidmi stále větší zájem. Vinařský fond vydá ročně na jeho propagaci osm milionů.

"Každý rok množství tohoto vína stoupá," uvedl hlavní sommeliér Národního vinařského centra Marek Babisz.

V loňském roce se prodalo přes 1,6 milionu lahví mezi lidmi stále oblíbenějšího mladého vína, což byl do té doby rekordní počet. A letos jich má být ještě víc.

Ne každý přitom může logo "Svatomartinské" používat. Nezávislá komise nejprve zhodnotí, zda senzorické vlastnosti vína odpovídají požadované charakteristice.

Výrobci, jejichž vína úspěšně projdou hodnocením degustační komise, mohou poté na etiketách používat jednotné logo nebo mají k dispozici přímo vzorovou etiketu.

Vinařský fond vydá tentokrát na propagaci Svatomartinského osm milionů korun, tedy podobnou sumu jako loni. Právě díky masivní propagaci je marketingový tah jménem Svatomartinské víno, jenž je jakousi tuzemskou obdobou slavnějšího francouzského beaujolais, podle vinařů učiněný trhák.

"Je to dobrý nápad, jde vlastně i o propagaci moravských vín obecně," míní například ředitel Znovínu Znojmo Pavel Vajčner.

Jeho firma plánuje letos vyrobit Svatomartinské bílé z odrůdy Müller Thurgau a červené a růžové z odrůdy Svatovavřinecké. "Každého uděláme asi tak tři sta hektolitrů, což je víc než loni," podotkl Vajčner.
 
První otevírání lahví nového Svatomartinského se i letos uskuteční 11. 11. v 11 hodin.