Zbývající pětatřicetikilometrový úsek ze Schricku do Drasenhofenu na rakousko-české hranici by měl být hotov do roku 2014.
Dálniční projekt se začal stavět v roce 2007, celkem stál více než 930 milionů eur a dostal jméno Ypsilon. Úsek dálnice A5, vídeňský vnější okruh S1 West a S1 Ost se severním okrajem rychlostní komunikace S2 totiž toto obrácené písmeno připomínají.
První část A5 a také S1 West jsou v každém směru dvouproudé s odstavným pruhem. Řidiči po nich mohou jezdit maximálně rychlostí 130 kilometrů v hodině, v tunelech na S1 West pak maximálně "stovkou".
Ministerstvo dopravy se hádá s ekology
Rakouská dálnice by se měla propojit s českou vysokoryhclostní silnicí R52 na hraničním přechodu v Mikulově. Projekt patří k nejkontroverznějším stavbám na jižní Moravě. Spory vedou ekologové s ministerstvem dopravy.
Ekologové tvrdí, že nebyla dostatečně zvážena především trasa přes Břeclav, která by mohla využít nynější dálnici D2. Obě strany tvrdí, že jejich řešení je ekologicky příznivější. Trasa na Mikulov počítá s tím, že se až k rakouským hranicím prodlouží čtyřproudová R52 vedoucí z Brna. Ta nyní končí u Pohořelic.