Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Z tržnice na Zelném trhu by mohla být podzemní garáž

  20:51aktualizováno  20:51
Pětice architektů představila veřejnosti v Urban Centru na Staré radnici své návrhy o nové podobě brněnského Zelného trhu. Vzápětí však museli tvůrci čelit palbě otázek a kritických poznámek nejen přítomných Brňanů, ale i svých profesních konkurentů.

Zelný trh v Brně | foto: MF DNES

Nejžhavější diskuse se v pondělí odpoledne rozpoutala ohledně plánované přestavby budovy tržnice, bývalého domu potravin, na podzemní garáž se stovkou nových parkovacích míst.

Jak to bude s parkováním, zatím není jasné
"Ať chceme, nebo nechceme, auta budou přes náměstí jezdit stále a také tam budou stále parkovat. Proto chceme tržnici zbourat a na jejím místě postavit podzemní parking, abychom počet aut na náměstí snížili," uvedl architekt Radko Květ. S tímto nápadem se ale někteří architekti neztotožňují.

"Tržnice má malý rozpon a bude složité umístit dovnitř auta," hájí svůj projekt Jindřich Kaněk s tím, že auta budou přes náměstí do garáže jezdit stejně. Právě související otázka dopravy vyvolala další divokou debatu, přestože se všechny architektonické návrhy v omezení vjezdu automobilů na náměstí víceméně shodují.

"Venkovská realita na Zelném trhu je v centru města vzácností, kterou nemá žádné jiné město. Snažíme se ji zbavit přetechnizovanosti, kvůli které lidé z města utíkají," sdělil architekt Petr Hrůša. Projekt Radko Květa ale s jistým provozem počítá.

"Pětatřicet venkovních parkovacích míst zůstane. Místo dvousměrného provozu bude ale jen jednosměrný," podotkl Květ.

Náměstí jako divadelní jeviště
Náměstí by ale podle architektů mělo patřit především trhovcům a pěším chodcům. "Zelný trh by měl sloužit i jako pobytové náměstí. Chtěli bychom vytvořit klidové zóny a odpočinková posezení, odkud by lidé mohli sledovat, co se kolem nich děje," navrhl architekt Tomáš Rusín. Proto se ve většině projektů objevuje také množství laviček, zeleně či prostorů pro dětské hry.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Šárka Divácká otevírá v Brně prodejnu s cukrovinkami. Svými výrobky dokazuje,...
Uniformu vyměnila za zástěru. Teď otevírá v Brně prodejnu cukrovinek

Šárka Divácká se před několika lety rozhodla vyměnit uniformu za cukrářskou zástěru. Když ji při studiu na Univerzitě obrany oslovili z vyhlášené brněnské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.