Incident se odehrál letos v únoru. Soupravy zastavily jen 50 metrů od sebe (více čtěte také zde).
Do adamovské stanice vjel nejprve osobní vlak, bezprostředně poté přijel ve stejném směru na stejnou kolej vlak EuroCity Gustav Klimt jedoucí ze Štýrského Hradce do Prahy.
Jeho strojvedoucímu umožňovalo vjezd bílé světlo na signalizaci. Jel ale pomalu a stihl soupravu zastavit. Nikdo nebyl zraněn, škody nevznikly.
Výpravčí na nádraží měl mít podle inspektorů situaci pod kontrolou a signalizaci před příjezdem druhého vlaku vypnout tak, aby vlak zastavil před nádražím.
Mluvčí inspekce Martin Drápal zdůraznil, že kvůli události bude nutné udělat technické změny. Signalizace nyní pracuje tak, že bílé světlo, umožňující vjezd, se automaticky rozsvítí na trati na 180 vteřin. Po uplynutí této doby bílé světlo zhasne.
Situace vznikla právě kvůli tomu, že vlaky jely těsně za sebou a druhý z nich vjel na nádraží ještě před vypnutím signalizace. "Buď bude třeba signalizaci nově nastavit tak, aby se po projetí vlaku sama vypnula, nebo ji bude muset vypínat výpravčí," uvedl k doporučením Drážní inspekce mluvčí.
Případ nadále vyšetřuje policie. Výpravčímu nyní hrozí stíhání za obecné ohrožení. "Čekali jsme na závěry inspekce. Od nich se bude odvíjet náš další postup," řekla policejní mluvčí Iva Šebková.