VIDEO: Za věděním do údolí Šalin. Kampaň VUT je zase originální

  • 10
Vysoké učení technické v Brně opět láká uchazeče o studium. Stejně jako v minulém roce vsází na video. Tentokrát v něm účinkuje mnich, který se vydal do Brna z asijského kláštera, kde cvičí prastaré bojové umění. Chce získat znalost tajemného VUT FU.

Střih. Mnich Lobsing po jízdě „šalinou“ po náměstí Svobody usedá na lavici přednáškové místnosti Vysokého učení technického a začíná svou cestu za věděním. Brno se v tomhle světě ale jmenuje tajemné údolí Šalin a brněnské Vysoké učení technické tu sídlí na Křemíkovém vrchu.

Před rokem studenti trsali na melodie videoklipu Miluji tě, mé VUT. Tentokrát rovnou ve čtyřech dílech seriálu vystupují mnich Lobsing a jeho mentoři - v klášteře je to mistr Ming a na VUT jeho protějšek pan Ing.

Fakulta podnikatelská jako cesta neviditelné pěsti trhu

„Hledali jsme nějaké nečekané propojení dvou světů, Západu a Východu, fyziky a metafyziky, matematického důkazu a buddhistické mantry. Nakonec jsme stvořili učení zvané VUT FU,“ popisuje tvůrce kampaně Adam Hrubý.

„Samozřejmě jsme kampaňový web propojili i s fakultami, na které uchazeče o studium lákáme. Například fakultu podnikatelskou představujeme jako ‚Cestu neviditelné pěsti trhu‘ takto: Za sedmero byznysplány, na vrcholku věčně rostoucího grafu stojí chrám nezdaněného štěstí. Po pěšině černých čísel však mohou kráčet jen ti nejlepší,“ popisuje Pavla Ondrušková z VUT.

Vysoká škola odstartovala kampaň postavenou na videích v roce 2013 snímkem pod názvem Miluji tě, mé VUT. Video zaznamenalo obrovský úspěch. Na YouTube ho lidé viděli třičtvrtěmilionkrát a spot byl oceněn i reklamními experty. Získal i cenu pro nejkreativnější reklamu Louskáček či nejhravější marketingový počin na českém trhu. V minulém roce VUT vsadilo na parodujícího vlka z Wall Street. (více o videu zde)