Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Závodníci jezdili na motokárách celých osmdesát hodin. Je to rekord

  21:40aktualizováno  21:40
Řev motokár, výhled na dálniční přivaděče a dráha vyskládaná barevně natřenými pneumatikami místo mantinelů. Tak vypadá kulisa nového českého rekordu o nejdelší motokárový závod. Na dráze Maranello v brněnských Modřicích se o jeho zdolání pokusila téměř devadesátka závodníků v sedmi soutěžních týmech.

Český rekord padl v Brně. Závodníci dokázali kroužit na dráze už od pátku. | foto: Radek Miča, Radek Miča,  MF DNES

Rekord po půl osmé večer závodníci zdolali. "Mohu a musím potvrdit, že byl vytvořen nový český rekord o nejdelší závod motokár. Rekord je nyní 80 hodin a bude zapsaný v České knize rekordů a kuriozit," potvrdil Martin Jonáš z agentury Dobrý den.

Závodním týmům oblečeným v barevných kombinézách v té chvíli už létaly nad hlavou špunty od šampaňského, některé týmy ve vztyčených rukou třímaly vlastní motokáru i s ženskou členkou týmu a plyšovým maskotem.

87 jezdců, z toho tři ženy, dohromady najelo přes 20 779 kilometrů, přesně 35 826 kol závodní dráhy. Poslední oficiálně zaregistrovaný rekord pokořili závodníci o celých 54 hodin. I když vloni už najezdili non-stop 66 hodin. "To jsme ale u nás neměli zapsané, ten stávající rekord byl 26 hodin," vysvětloval Jonáš.

To však na Maranellu nikdo neřešil. Do cíle totiž dojely všechny týmy a lékaři od pátečního dopoledne nemuseli ošetřovat ani žádné zranění. Oslavy proto propukly naplno. Z vítězství se však radoval jediný tým - jedenáctičlenný Bohemia Kart Cup Team.

"Bylo to skvělý. Jsem rád, že jsme poskládali dobrý tým, lidi, kteří jezdí dobře a hlavně stabilně, nemají výkyvy a nehoní si ego. Hnalo nás hlavně to, že jsme chtěli vyhrát, a to se podařilo, i trasa je tady výborná," popsal vedoucí vítězného týmu Aleš Frkal.

Od pátku za tři noci dohromady naspal 12 hodin, navíc ve stanu u závodní dráhy. Někteří spali i méně. "Usnul jsem třikrát, z toho dvakrát se mi zdálo o motokárách. U závodů se stejně moc spát nedá, adrenalin vám to nedovolí," smál se Frkal.

Spokojení byli i jeho kolegové, kteří dohromady zdolali 3022 kilometrů v 5 216 kolech. Občanským zaměstnáním číšníci, administrativní pracovníci, ale i závozníci. Někteří si během střídání na dráze stačili odskočit i do zaměstnání. "Dnes jsem normálně dělal, přes den jeli ti, kteří si v práci můžou přehodit směny," potvrdil Frkalův spolujezdec Jan Polanka.

Krize jako křeče v rukou, bolest v ramenou, únavu, chlad ale i technické potíže na dráze překonával třeba i bývalý člen kapely Kern Jaroslav Kronek nebo reprezentant superbiků na mistrovství světa Jiří Mrkývka. Fandit jim přišlo na pět set diváků.

"Bylo to hodně náročné, hlavně ta zima v noci, občas hádky pod stresem, ale jsem spokojená," pochvalovala si třeba Jaroslava Brabcová. Příští rok se jako mnozí chystá na dráhu znovu.

A René Flek z pořádajícího týmu Auto Jork už plánuje: "Pokořit chceme rekord sto hodin."





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zatmění Slunce, jak ho zachytila VUT Brno na Špicberkách.
Čeští vědci čekají na zatmění Slunce kvůli zvědavcům na tajném místě

Na dlouho utajovaném a opuštěném místě v Oregonu v USA, dál od všech ostatních „lovců“. Tak čeká matematik Miloslav Druckmüller z Fakulty strojního inženýrství...  celý článek

Ilustrační snímek
Nevidomý muž zakopl na ulici, při vstávání mu z ramena zmizela ledvinka

Obětí zloděje se zřejmě stal nevidomý muž, který zakopl před barem v Hodoníně. Dočkal se sice pomoci, ale zároveň přišel o ledvinku s telefonem a osobními...  celý článek

Policisté na tísňové lince 158 měli ze zlovolných telefonátů těžkou hlavu.
Policisté hledali spoutanou holčičku v autě, její únos však byl výmysl

Vymyšlenou historkou o únosu zaměstnaly dvě školačky policisty v Hodoníně, kteří na základě jejich svědectví hledali auto se spoutanou holčičkou. Ve výpovědích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.