Masarykův okruh v Brně o víkendu rozezvučely legendární závodní stroje z...

Masarykův okruh v Brně o víkendu rozezvučely legendární závodní stroje z minulosti. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Veteráni bavili na Masarykově okruhu archaickými tvary i dravými souboji

  • 1
Kdo by to do těch „stařečků“ řekl? Přestože mnohé z veteránských závodních modelů na dvou či čtyřech kolech působily až úsměvně, přiváděly o víkendu diváky na Masarykově okruhu do úžasu nejen svými archaickými tvary, ale rovněž výkony.

Při víkendové Grand Prix Revival na brněnském okruhu byl nejrychlejší Brit James Steve Hartley, který s formulí F1Arrows A4 z roku 1982 zvládl kolo za minutu, 55 sekund a 235 tisícin, což je lepší čas, než činí rekord dráhy v podání moderních motorek MotoGP.

Ovšem diváky dobře bavily i další stroje z různých historických epoch. Celkem se jich předvedlo přes dvě stě.

„Na to, že to byl pilotní ročník, který se navíc termínem kryje se zavedeným závodem historických vozů Le Mans Classic, přijelo hodně aut a viděli jsme napínavé souboje,“ hodnotil Michal Velebný, předseda Klubu F3 a člen Československého automobilového klubu pro Moravu a Slezsko.

Premiérový skok časem přilákal na Masarykův okruh v sobotu i v neděli přes 8 tisíc návštěvníků. „Víkend byl z mého pohledu úžasný. Doufám, že jsme odstartovali hezkou tradici,“ uvedla Ivana Ulmanová, výkonná ředitelka Automotodromu Brno.

Kromě motorových skvostů jako italský vůz Cisitalia či prototyp Škoda 1100 OHC, typ 968, byly k vidění i živé závodnické legendy. Po okruhu se projel na motorce šestinásobný mistr světa Jim Redman, vítěz zdejší Velké ceny 1961 Rudolf Thalhammer či v autě čerstvý osmdesátník Otto Buchberger.