Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jízda stojí jako panák v baru, vadilo řidičům. Taxi v Brně proto podraží

  7:14aktualizováno  7:14
Ze čtyřiceti korun na šedesát podraží nástup do brněnských taxíků. Bude to poprvé po deseti letech, kdy se sazba změní. Krok už schválila rada města spolu s dalšími drobnými úpravami sazebníku maximálních cen.

ilustrační snímek | foto: Bohemia Motion Pictures

„Diskutovali jsme s provozovateli taxislužby a zástupci dispečinků a dohodli jsme se, že tímto opatřením budeme kompenzovat ztráty krátkých přeprav v okrajových částech města nebo zneužívání taxíku na přepravu do 500 metrů, což sami taxikáři považují za problém,“ poznamenal brněnský primátor Petr Vokřál (ANO).

Město s maximálními cenami nehýbalo od roku 2007. Teď se kromě nástupní sazby rozhodlo i mírně zvýšit cenu za minutu čekání taxíku – ze čtyř korun na pět. Maximální cena za kilometr zůstává stejná – 30 korun.

Maximální ceny taxislužby v Brně

Nově schválené
Nástupní sazba: 60 Kč
Jízdné za km: 30 Kč
Stání vozidla: 5 Kč za minutu
Možný počet druhů sazeb*: 6

Stávající
Nástupní sazba: 40 Kč
Jízdné za km: 30 Kč
Stání vozidla: 4 Kč za minutu
Možný počet druhů sazeb: 4

*) s dětmi, se zvířaty, s firmou, s občerstvením apod.

Rozšiřuje se také možný počet druhů sazeb, na kterých se může domluvit taxikář se zákazníkem. Například za cestu s domácím zvířetem, na fakturu, umožňuje zavést zvláštní tarif pro studenty či seniory a podobně.

První tři kilometry za 80 korun

Podle majitele firmy Taxi Impuls Brno Miroslava Hancka nejde o to, že by taxikáři nechtěli jezdit krátké trasy, ale že jsou špatně oceněné.

„Dnes například taxík ze Šilingrova náměstí na hlavní nádraží stojí i s nástupem zhruba 76 korun, to je asi tolik jako jeden panák tvrdého alkoholu v restauraci, a to není úplně v pořádku,“ komentoval situaci Hancko.

Zmínil ale, že jen pouhé zvýšení nástupní taxy celý problém neřeší. „Už řadu let bojujeme za strukturované sazby, kdy by první tři kilometry byly dražší, například 80 korun, a postupně by se cena za kilometr snižovala, takže čím dál po městě zákazník pojede, tím přívětivější to pro něj finančně bude,“ doplnil Hancko.

Upozornil, že jinde tento model bez problémů funguje, například ve Švýcarsku, Německu, Rakousku. „Na trhu jsou i taxametry, které to umí spočítat,“ dodal.

Novinka se musí ještě na 15 dnů objevit na úřední desce a pak znovu projít radou. Teprve pak bude jasné, kdy začne platit.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.