Skleněný objekt by se už brzy mohl objevit na Mendelově náměstí nebo na náměstí Svobody.
"Marketingové oddělení pivovaru chtělo využít staré půllitry a osvěžit jimi veřejný prostor," vysvětluje mluvčí Starobrna Kateřina Beute. Designéři dostali šanci ukázat, jak by půllitry využili.
Na 34 tisíc facebookových fanoušků brněnského piva tak může až do pondělí 22. července na sociální síti rozhodovat, která skleněná socha se jim líbí nejvíc.
Zatím vede Pulihrášek
Hlasování začalo už na konci června, kdy zástupci pivovaru na Starobrněnské letní noci představili nové Škopky z dílny Ronyho Plesla. Tam ukázali také sedm přihlášených návrhů od mladých designérů, z nichž diváci vybrali tři nejlepší.
Do druhého kola hlasování postoupil Znak města Brna od Ondřeje Horáka, Brněnské škopek architekta Roberta Semančuka a Pulihrášek od Natalie Chalczarové a Václava Kociána, který zatím na Facebooku sklidil nejvíce kladných ohlasů. Vítězný návrh starobrněnský pivovar nechá zpracovat a umístí v brněnských ulicích.
"Návrhy jsou kvalitní a v ulicích Brna by to určitě slušelo všem. Chtěla bych vyzvat fanoušky, aby hlasovali. Jsou to oni, kdo nakonec rozhodnou o tom, jaké unikátní umělecké dílo v Brně vznikne," upozorňuje marketingová manažerka Zdenka Mindlová.
Nápad na vytvoření nového objektu ze starých půllitrů zaujal i příznivce starobrněnského piva.
"Staré krygle se mi líbily víc. Jsem proto rád, že úplně nezmizí. Můžu na ně alespoň nostalgicky vzpomínat," směje se například David Hladík.