Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Železniční trať Brno - Přerov bude po nehodě stát do úterního večera

  12:48aktualizováno  12:48
Odklízení nedělní nehody mezi Vyškovem a Ivanovicemi na Hané, při níž vykolejil nákladní vlak, se protáhne. Trať bude podle plánu Českých drah uzavřená minimálně do úterý do osmnácté hodiny.

Nákladní vlak vykolejil v neděli u Topolan a zablokoval trať z Brna do Přerova | foto: Drážní inspekce

"Dopravu v daném úseku máme zajištěnou autobusy. Těch máme nasazené dostatečné množství, aby vytíženost trati pokryly," uvedla regionální mluvčí Českých drah pro Moravu Kateřina Šubová.

Kdy přesně bude doprava obnovena není ale stále jisté. Podle Šubové záleží na rychlosti odklízení škod a oprav. "Bylo poničené trakční vedení i sloupy. Na našich stránkách průběžně aktualizujeme, kdy vlaky zase budou jezdit," dodala.

Omezení v železniční dopravě

Opatření v dálkové dopravě (SC, EC, IC, EN, Ex, R):

Vlaky dálkové dopravy Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín a zpět jsou v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

Vlaky dálkové dopravy Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Jeseník (Šumperk) a zpět jsou v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

Opatření v regionální dopravě (Sp, Os):
Vlaky regionální dopravy budou v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět vedeny náhradní autobusovou dopravou.

Zpoždění vlaků by podle ČD nemělo překročit 15 až 30 minut.

V pondělí se odklízely hlavně vykolejené vozy. "Všechno je nyní podmíněno odklizením čtyř vagonů, které jsou napříč přes trať. Pokud budou schopné jízdy, dají se na koleje a odtáhnou. Pokud ne, odstaví se mimo," popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

O odklízení vagonů se stará nehodový vlak, který na sobě má i rameno s jeřábem, hydraulické zvedáky a lana.

Trať by mohla být sjízdná v noci na středu

"V úterý se musí opravit elektrika, takže elektricky by trať mohla být sjízdná večer nebo v noci na středu," dodal Halla.

Opravit se ještě musí dva stožáry trakčního vedení, vyměnilo se několik pražců a potřeba bylo i narovnat koleje.

Příčina nehody se stále vyšetřuje. Inspektoři z Drážní inspekce sbírají data ze záznamových zařízení a vyslýchají svědky. "Výsledky se vyhodnocují. Nehodu chceme uzavřít co nejdřív, takže pravděpodobně dostane prioritu a předběžné závěry bychom měli mít ještě během tohoto týdne," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Nákladní vlak mezi Vyškovem na Moravě a Ivanovicemi na Hané vykolejil v neděli kolem půl jedné odpoledne. Mimo koleje se dostalo třináct ze třiceti prázdných vagonů na uhlí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šárka Divácká otevírá v Brně prodejnu s cukrovinkami. Svými výrobky dokazuje,...
Uniformu vyměnila za zástěru. Teď otevírá v Brně prodejnu cukrovinek

Šárka Divácká se před několika lety rozhodla vyměnit uniformu za cukrářskou zástěru. Když ji při studiu na Univerzitě obrany oslovili z vyhlášené brněnské...  celý článek

Zatmění Slunce, jak ho zachytila VUT Brno na Špicberkách.
Čeští vědci čekají na zatmění Slunce kvůli zvědavcům na tajném místě

Na dlouho utajovaném a opuštěném místě v Oregonu v USA, dál od všech ostatních „lovců“. Tak čeká matematik Miloslav Druckmüller z Fakulty strojního inženýrství...  celý článek

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.