Prodej ovoce a zeleniny je na Zelném trhu tradicí. Ilustrační snímek

Prodej ovoce a zeleniny je na Zelném trhu tradicí. Ilustrační snímek | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Zelnému trhu budou dominovat deštníky bez reklam, už od června

  • 5
Nové slunečníky bez reklam sladěné do béžové barvy mají dát tradičním trhům s ovocem a zeleninou na Zelném trhu v Brně důstojnější podobu. Tržiště s přibližně sto stánky se na opraveném náměstí otevře začátkem června. Vyloučit z řad prodejců podvodníky má nový tržní řád.

„Správce tržiště bude moci prodejce nekvalitního zboží z rynku vykázat. Díky spolupráci se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí jsme vytipovali problémové obchodníky s nekvalitními potravinami,“ vysvětlila místostarostka městské části Brno-střed Jasna Flamiková (SZ).

Protože si Brňané zvykli nakupovat ovoce a zeleninu na Moravském náměstí, zůstane tady podle Flamikové přibližně třetina prodejců. Kromě ovoce a zeleniny si lidé v budoucnu na Zelném trhu koupí také maso a sýry. V plánu totiž je do dvou let předělat budovu bývalých potravin, kde má vzniknout krytá tržnice.

V současné chvíli dělníci pokračují v rekonstrukci Zelného trhu. Původně měly práce skončit na přelomu roku. Ale kvůli archeologickým nálezům potrvají ještě přes tři měsíce (více o opravách Zelného trhu zde).