Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Znojemské vinobraní pořádá pražská agentura, na přípravy moc času nemá

  9:49aktualizováno  9:49
Ve Znojmě finišují přípravy na vinobraní, jednu z největších kulturních akcí v Česku, která startuje za měsíc. Agentura, která má slavnost na starosti, tvrdí, že už má program připravený, přestože s ním začala teprve v červnu.

Jednou z typických postav Znojemského vinobraní je také mýtický Bakchus. Ilustrační snímek | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Letos poprvé bude tradiční vinobraní ve Znojmě pořádat agentura MVP agency. O vítězství ve výběrovém řízení se dozvěděla až v červnu.

Přesto věří, že to zvládne a vinobraní návštěvníky nezklame. "Měli jsme se to dozvědět aspoň měsíc nebo dva dříve," posteskl si Jan Polouček z MVP agency.

"Velice nám ale pomohlo, že máme kontakty na většinu účinkujících, takže jsme dali program rychle dohromady, na všech devíti scénách je již hotový," řekl Jan Polouček.

Na akci se bude podílet až čtyři sta lidí

Vinobraní se uskuteční 9. a 10. září a i ostatní přípravy se nezpožďují. V současné době například pořadatelé řeší především to, kde budou návštěvníci města parkovat. "Ještě během tohoto týdne by už mělo být jasné, kde záchytná parkoviště budou," slibuje Polouček.

Agentura sídlí v Praze, ale v červnu se přestěhovala na čas do Znojma. "Dokonce jsme si tady pronajali byt, aby tady mohli organizátoři v případě potřeby přespávat," říká Polouček a vysvětlil, že to udělali i proto, aby mohli být v kontaktu s obyvateli Znojma.

Vinobraní má na starosti pětadvacetičlenný tým; během průběhu oslav se však do jeho organizace zapojí na čtyři sta lidí.

Znojemští pražskou agenturu zatím chválí. "Každý týden se scházíme a řešíme důležité věci," uvedl ředitel Znojemské besedy Dušan Varga.

Agentura zkušenosti s vinobraním má

Jedinou oblastí, kterou nemá agentura na starosti, jsou stánky a takzvané mázhauzy. Ty má na starosti město. "Zájem stánkařů je velký. Celá plocha vymezená pro prodej ještě sice není zcela zaplněná, ale historické jádro Znojma je už obsazené delší dobu," uvedl Dušan Varga.

Osud letošního vinobraní byl dlouhou dobu velkou neznámou. Nebylo jasné, jestli město bude mít dostatek financí. Nakonec se však ve znojemské pokladně našlo sedm milionů korun. Tato částka je o dvacet procent nižší než ta, kterou město vynaložilo na předchozí vinobraní.

Ze dvou agentur, které se přihlásily, vybralo Znojmo MVP agency. V branži není nováčkem, má už zkušenosti s pořádáním podobných akcí. "Pořádali jsme Královský průvod z Pražského hradu až na Karlštejn," připomněl Polouček podobně tematickou i velkou akci.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z Ječmeniště zbyly trosky, daří se tam vínu
Ves zmizela v zajetí ostnatých drátů, byla kolébkou nejlepších vín

Dnes by to bylo ideální místo pro turistický i vinařský byznys. Druhá světová válka a pak železná opona ovšem vesnici Ječmeniště na česko-rakouských hranicích...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Žena našla tašku s 213 tisíci. Odnesla ji strážníkům, ti vypátrali majitele

Dobrý skutek, který se hned tak nevidí, udělala ve středu šestašedesátiletá žena. Nalezenou tašku s 213 tisíci odevzdala brněnských strážníkům, kterým se...  celý článek

Muž zapálil na kole sedlo. Kamarádi nevěřili, že může hořet
VIDEO: Šedesátník zapálil sedlo cizího kola, vsadil se s kamarády

Neobvyklé oznámení dostali v úterý v noci brněnští strážníci. Zavolal jim pracovník úklidové služby, že na hlavním nádraží hoří jízdní kolo. Ukázalo se, že ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.