Jednou z typických postav Znojemského vinobraní je také mýtický Bakchus. Ilustrační snímek

Jednou z typických postav Znojemského vinobraní je také mýtický Bakchus. Ilustrační snímek | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Znojemské vinobraní pořádá pražská agentura, na přípravy moc času nemá

  • 6
Ve Znojmě finišují přípravy na vinobraní, jednu z největších kulturních akcí v Česku, která startuje za měsíc. Agentura, která má slavnost na starosti, tvrdí, že už má program připravený, přestože s ním začala teprve v červnu.

Letos poprvé bude tradiční vinobraní ve Znojmě pořádat agentura MVP agency. O vítězství ve výběrovém řízení se dozvěděla až v červnu.

Přesto věří, že to zvládne a vinobraní návštěvníky nezklame. "Měli jsme se to dozvědět aspoň měsíc nebo dva dříve," posteskl si Jan Polouček z MVP agency.

"Velice nám ale pomohlo, že máme kontakty na většinu účinkujících, takže jsme dali program rychle dohromady, na všech devíti scénách je již hotový," řekl Jan Polouček.

Na akci se bude podílet až čtyři sta lidí

Vinobraní se uskuteční 9. a 10. září a i ostatní přípravy se nezpožďují. V současné době například pořadatelé řeší především to, kde budou návštěvníci města parkovat. "Ještě během tohoto týdne by už mělo být jasné, kde záchytná parkoviště budou," slibuje Polouček.

Agentura sídlí v Praze, ale v červnu se přestěhovala na čas do Znojma. "Dokonce jsme si tady pronajali byt, aby tady mohli organizátoři v případě potřeby přespávat," říká Polouček a vysvětlil, že to udělali i proto, aby mohli být v kontaktu s obyvateli Znojma.

Vinobraní má na starosti pětadvacetičlenný tým; během průběhu oslav se však do jeho organizace zapojí na čtyři sta lidí.

Znojemští pražskou agenturu zatím chválí. "Každý týden se scházíme a řešíme důležité věci," uvedl ředitel Znojemské besedy Dušan Varga.

Agentura zkušenosti s vinobraním má

Jedinou oblastí, kterou nemá agentura na starosti, jsou stánky a takzvané mázhauzy. Ty má na starosti město. "Zájem stánkařů je velký. Celá plocha vymezená pro prodej ještě sice není zcela zaplněná, ale historické jádro Znojma je už obsazené delší dobu," uvedl Dušan Varga.

Osud letošního vinobraní byl dlouhou dobu velkou neznámou. Nebylo jasné, jestli město bude mít dostatek financí. Nakonec se však ve znojemské pokladně našlo sedm milionů korun. Tato částka je o dvacet procent nižší než ta, kterou město vynaložilo na předchozí vinobraní.

Ze dvou agentur, které se přihlásily, vybralo Znojmo MVP agency. V branži není nováčkem, má už zkušenosti s pořádáním podobných akcí. "Pořádali jsme Královský průvod z Pražského hradu až na Karlštejn," připomněl Polouček podobně tematickou i velkou akci.