Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stávka nebude. Dopravce ustoupil a přidá znojemským řidičům peníze

  12:11aktualizováno  12:11
Znojemský dopravce Psota nečekaně ustoupil odborářům a odvrátil tak hrozící stávku. Na pátečním jednání na půdě radnice se obě strany po dlouhých měsících dohodly na zvýšení platů.

ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

„Uzavřeli jsme dohodu, že se dohodneme. To, co jsme požadovali, je téměř splněno,“ okomentoval schůzku zástupce odborářů Libor Weinstein.

Znojemští řidiči se tak dočkají vyšších mezd – přímé hodinové mzdy i výkonnostních odměn. „Naše požadavky jsou splněny. Navýšení bude rozděleno do dvou částek. Konkrétní čísla ale sdělovat nechci,“ dodal.

Firma Psota jednání nijak nekomentovala. Jde ale o velký ústupek, několik měsíců totiž vedení opakovalo, že se řidiči vyšších platů nedočkají, protože jsou konkurenceschopné s odměnami u jiných dopravních společností, a vzhledem k tlaku na trhu osobní dopravy si firma víc dovolit nemůže (o předchozích jednáních jsme psali zde).

V polovině října má být podepsána smlouva o mzdách, do konce října pak kolektivní smlouva. „Stávková pohotovost zatím dál platí. Dokud smlouvu nepodepíšeme, musíme mít nějakou záruku,“ doplnil Weinstein.

Kromě mzdy se řidičům zvedne i komfort

Jednání ve Znojmě trvají od zimy. Mezitím se odborářům podařil vyjednat větší komfort. Kraj a město se mají podílet na zlepšení zázemí řidičů na konečných a v odpočinkových místnostech.

Část změn se povedla téměř okamžitě. „Už se vyřešily některé problémy na točnách v příměstských částech,“ sdělil místostarosta Znojma Jan Grois (ČSSD).

V okolních obcích na konečných zastávkách zasáhne i kraj, protože jsou součástí krajského IDS. „Jakmile bude město znát technické specifikace, jde třeba o zajištění toalet, jsme připraveni přispět,“ přislíbil hejtman Michal Hašek (ČSSD).

O vyšší mzdy bojovala asi třicítka znojemských řidičů už na podzim. Platy jim firma v lednu zvedla – v průměru o 4,3 procenta, to jim bylo málo. Podle odborů totiž šoféři stráví za volantem až 280 hodin měsíčně.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.