Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vedení Brna couvlo, nové nádraží může vyrůst i bez podzemní železnice

Nové nádraží a zároveň s ním podzemní železnice. Za touto kombinací si stálo bývalé vedení Brna. Nová sestava to však vidí jako dvě různé investice a brněnské „metro“ tak mizí v mlze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Oficialne byla buodva Tesca u nadrazi jedinou a hlavni prekazkou prestavby hlavniho nadrazi vicemen v soucasne poloze, protoze by se na nej nevesly vscehny koleje...Tesco pujde k zemi... a nove pripadne opravene nadrazi nebude jeste v roce 2077 stat nikde...

1 0
možnosti

P34e12t81r 66H23a21n44á91k

2. 4. 2019 16:49

Právě že úprava MHD, jak je prezentovaná městem a hlavně kanceláří architekta města Brna obsluhu nového nádraží nezvládnou! Podle studie proveditelnosti je navazující MHD největší riziko nového nádraží. Pokud se nestihne kompletně přestavět do otevření nového nádraží, nastane kolaps-lidé se budou hromadit na nástupištích nebo začnou radši jezdit autem a zablokují Brno ještě více než teď.

Ve studii proveditelnosti byli popsané stavby pro MHD jako například nová městská třída či nová tramvajová trať vedoucí zčásti po městském okruhu ulicí Zvonařka a Masná. Přitom město sdělilo, že s některými stavbami přímo nepočítá a jiné raději vůbec nezmiňuje.

Přitom stavby pro MHD zmíněné ve studii jsou jakési minimum, které stejně zhorší lidem přijíždějícím do Brna dopravu.To se nebavím o zvýšených nákladech na MHD kvůli změně systému dopravy (z ideálního, kdy téměř všechny linky vedou středem kolem současného nádraží na ten, kdy se musí obsloužit zvlášť centrum a zvlášť nádraží).

2 0
možnosti

To, že nové nádraží u řeky ( z hlediska dostupnosti lidí ) je šlápnutím do hov... je jasné už od začátku. Proto, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, se nové nádraží spojovalo s vybudovámím severojižního diametru. I toto je jen taková náplast, která by skoro mic nevyřešila ( stejně by se muselo čekat a přestupovat ), ale mělo to být aspoň NĚCO. A teď se ukazuje, že to byl jen takový politický manévr, aby se to nové nádraží mohlo prosadit.

Naštěstí naše hospodářství spěje k tomu, že dost možná nebude žádné nové nádraží a jen se poopraví to staré. Což bude asi ta nejlepší varianta pro dojíždějící.

2 0
možnosti

Ať už Holan zmizí do smetiště dějin Brna. Za éru Holana a strany zelených se všechny projekty zastavili, kromě podpory těch sociálních, na kterých se podíleli lidi z navázaných neziskovek.

1 0
možnosti

J32a31n 60K25u52d68e97r37a

1. 4. 2019 15:30

A není to apríl?

0 0
možnosti

Takže budu do Brna, stejně jako desetitisíce dalších lidí, jezdit autem. Vlak by mne zavezl někam, kam nemám namířeno.

3 0
možnosti

“Metro” v Brne je blbost na eNtou. Cele mesto je podkopane tunely, sklepy apod. To by nedelalo dobre “statice mesta”, pokud ale nekdo potrebuje nahrabat do kapsy, tak to stejne udelaj a nikdo za to neponese odpovednost, jako vzdy. Trebas Bures a Faltynek...nova hala pro Kometu bude kdy? :D

0 7
možnosti

To Praha take...

Ale Brno muze resit podzemni zeleznici/metro i bez diametru, a to i stavbou metra pod ulicemi napr. milanskou metodou v kombinaci s tbm.. a na okrajich s vyuzitim zeleznice...

0 0
možnosti

Rozumný postoj. Každému je jasné, že metro v Brně nikdo stavět nebude. Aspoň se tak nic neblokuje a může konečně začít.

3 3
možnosti

Konečně rozumné rozhodnutí. Už ve Studii proveditelnosti z podzimu 2017 se jako rizikový faktor pro modernizaci Železničního uzlu Brno uvádí přidávání dalších a dalších "nutných" investic, které projekt přímo nevyžaduje.

A zatímco pro nové nádraží var. Řeka a všechny příjezdové trasy vlastní stát či město veškeré potřebné pozemky, trasa je dlouhodobě sledována, má povolení EIA, je zanesena do platného územního plánu, tak u tzv. Severo-jižního kolejového diametru zatím nebylo rozhodnuto ani jestli povede do Bystrce či Krpole, jestli začne v Chrlicích, ve Slavkově či v Modřicích. Není proto rezervované území. Jinými slovy jeho příprava má zpoždění 15-20 let. Jedinou realizovanou stavbou jsou základy Úřadu Brno venkov vedle Vaňkovky, které mají podzemní "komoru", kterou by vlaky SJKDiametru měly projíždět.

Pokud se nakonec rozhodneme pro nějakou brněnskou podzemku (a já si přeji, že ano), její realizace by byla mnoho let po zprovoznění nového nádraží. Proto ani dopravní modely pro posuzované varianty nového nádraží Řeka ani Petrov nezahrnovaly tzv. Severo-jižní kolejový diametr. Nová trasa šaliny a trolejbusu obsluhu nového nádraží zvládnou.

Pro zájemce: Dopravní modely jsou ve Studii proveditelnosti 2017. Ale varují vás, je to spousta výpočtů, grafů, všelijakých vzorečků, jednoho by to mohlo odradit :-)

9 4
možnosti

Jo. Jenže nákladní doprava tam je podstřelená. Docela krutě. A když to přepočítáte s reálnějšími čísly, tak vám líp vyjde Petrov....

2 3
možnosti

Toho metra je škoda, na Punkevních jeskyních je totiž už léta připravena jedna štola, na kterou by se to dalonapojit. Kdyby se to ještě trochu rozšířilo, za 1/2 hodiny by mohl být člověk z Brna na Macoše a ty zácpy na Lipůvce by to výrazně zredukovalo...:-P

1 0
možnosti

Hollan a spol. to za ty čtyři roky mohli prosadit, dohoukat a schválit taky, tak nevím, co teď držkuje, že to MMB mohl s MD/vládou zařídit jinak. Pokud jde to tak, proč to neudělali s Vokřálem?

1 1
možnosti

A který idiot dal minus?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků

22. dubna 2024  15:56

Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...

Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce

22. dubna 2024  20:47

Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

OBRAZEM: Na D1 u Brna se pracuje i v noci, práce skončí o dva měsíce dřív

25. dubna 2024  12:22

Na rozšíření dálnice D1 na šest pruhů se v nejvytíženějším úseku u Brna mezi sjezdy na hlavní tahy...

Přítelkyni polil hořlavinou a zapálil. Muž dostal za vraždu sedmnáct let

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  11:07

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...