Diskuze

Ve vlacích na jihu Moravy skončí režijní jízdenky, kraj chce svoji verzi

V osobních a spěšných vlacích na jihu Moravy už příští rok nemusí platit železničářské režijní jízdenky. V regionu je přitom má asi sedm tisíc lidí. Kraj jim nabídne vlastní. Odboráři tvrdí, že změna vše jen zbytečně zkomplikuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Režijky na MHD mají i zaměstnanci KORDIS, ale to asi krajské zastupitele nezajímá. Co vadí všem voličům je, že úplně každý cestující si dosud mohl koupit celostátní SoNe+, na kterou o víkendu mohli jet dva dospělí a až tři děti do 15 let, a další jízdenky ČD, zatímco nyní mu v JMK tyto jízdenky nebudou uznávat. Jízdenka začne cestujícímu platit až za hranicemi JMK. Je to tedy krok, který jednoznačně poškozuje cestující veřejnost, a to docela dramatickým způsobem.

2 0
možnosti
LZ

K tomu přidejte v několika případech zdražení jízdného v tarifu IDS JMK oproti stávajícímu systému jízdného u ČD a absolutní nemožnost koupě zákaznického jízdného na IN-kartu ČD. Za mě Kordis - děkujeme odejděte.

1 0
možnosti
MG

Ve Zlínském kraji stále neví ...

Největší změna od revoluce ...

Do jednoho bych je vyházel úřednické nuly !!!

2 1
možnosti
PK

P63a48v63e17l 26K67h29a94i18l

26. 10. 2019 16:24

Zatím to fungovalo dobře, je třeba do toho "hodit vidle". ;-D

4 2
možnosti
IH

I91v54a30n 20H55o47l94a79s

27. 10. 2019 17:00

To, že ČD skoro 20 let nepřiznávaly prokazatelně tržby ve vlacích objednaných kraji, zrovna moc "dobře fungovalo" není

0 3
možnosti
IH

I16v30a98n 80H20o11l55a89s

25. 10. 2019 17:05

"Tyto lístky například využijí cestující jedoucí z Brna do Vyškova."

Tyto jízdenky už cestující jedoucí například z Brna do Vyškova využívají už několik let v rychlících Českých drah.

Autor evidentně neví, která bije.

3 2
možnosti
ŠF

Spíše jste vedle Vy. Např. v EuroCity do Břeclavi jízdenku IDS JMK použít nemůžete. Přitom jízda trvá jen 29 minut, na rozdíl od spojů IDS JMK, které jedou podstatně déle.

0 0
možnosti
RK

Proč se pořád řeší režijky? Zásadní problém je neplatnost celostátních siťových jízdenek, celostátních slev IN XX, víkendových jízdenek SO+NE, mezinárodních jízdenek atd. Banánistán No 1. Myslel jsem, že polskýsystém už nic nepřekoná. Jsme lepší.:-(

Režijky by měly být samozřejmost. Jako student VŠ jsem dělal brigádně řidiče autobusu MHD a přišlo mi normální, že jsem měl tramvajenku zdarma.

7 2
možnosti
PN

"že by železničáři režijní jízdenku zneužívali neustálým cestováním" Holomci. :-)

2 0
možnosti
VK

Kraje a obce by si měli uvědomit, že jejich příjmy pochází z daní všech obyvatel ČR a ne jenom od Pepy z Horní Dolní. Potom ať se nikdo nediví, že se jezdí primárně auta.

2 2
možnosti
VM

Pletete se. Kraje a obce jsou financovány přes rozpočtové určení daní, které se co do objemu do značné míry řídí tím, kolik do systému přispívají právě jejich občané.

2 0
možnosti
FV

Celý tento problém vznikl privatizaci a liberalizací motivované naivní klausovskou vírou, že všechno vyřeší trh. Ale je jasné, že trh nic nevyřeší, a musí nastoupit stát a kraje, které musí osobní veřejnou dopravu dotovat, protože kdyby zůstala na tržním principu, tak by zcela zkolabovala a zůstalo by jen několik málo lukrativních tratí.

Takže kdyby byla jedna státní firma, která dotovala osobní dopravu ze zisků nákladní dopravy, tak by v konečném důsledku stát ušetřil velké množství peněz, a zároveň by cestující mohli transparentně jezdit v rámci celé železniční sítě.

3 4
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 2
možnosti
HU

Takže zase nějací "vizionáři", kteří rozvrtají to, co zatím docela fungovalo bez problémů (když tedy pominu nějaké to zpoždění).

8 0
možnosti
MM

České dráhy poskytují nějaký benefit. Fajn, tak ať si ho také platí! Tady objednává vlaky kraj, takže není důvod, proč by měl uznávat benefity najatého dopravce.

Je to stejné, jako kdyby dodavatel energie pro krajský úřad požadoval úhradu elektřiny pro všechny jeho zaměstnance.

7 8
možnosti
LK

L64u74k52á70š 48K35ř56í12ž

25. 10. 2019 12:30

Ale kraj neplatí podle toho, jestli kolik cestující platí za jízdné, nebo jestli jedou na rezijku. ... smlouvy mezi krajem a dopravci jsou na určitou dobu s pevne danou částkou, za kterou to bude dopravce provozovat bez ohledu na to, kolik na tom vydělá nebo proděla... .

1 2
možnosti