- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Režijky na MHD mají i zaměstnanci KORDIS, ale to asi krajské zastupitele nezajímá. Co vadí všem voličům je, že úplně každý cestující si dosud mohl koupit celostátní SoNe+, na kterou o víkendu mohli jet dva dospělí a až tři děti do 15 let, a další jízdenky ČD, zatímco nyní mu v JMK tyto jízdenky nebudou uznávat. Jízdenka začne cestujícímu platit až za hranicemi JMK. Je to tedy krok, který jednoznačně poškozuje cestující veřejnost, a to docela dramatickým způsobem.
K tomu přidejte v několika případech zdražení jízdného v tarifu IDS JMK oproti stávajícímu systému jízdného u ČD a absolutní nemožnost koupě zákaznického jízdného na IN-kartu ČD. Za mě Kordis - děkujeme odejděte.
Ve Zlínském kraji stále neví ...
Největší změna od revoluce ...
Do jednoho bych je vyházel úřednické nuly !!!
Zatím to fungovalo dobře, je třeba do toho "hodit vidle".
To, že ČD skoro 20 let nepřiznávaly prokazatelně tržby ve vlacích objednaných kraji, zrovna moc "dobře fungovalo" není
"Tyto lístky například využijí cestující jedoucí z Brna do Vyškova."
Tyto jízdenky už cestující jedoucí například z Brna do Vyškova využívají už několik let v rychlících Českých drah.
Autor evidentně neví, která bije.
Spíše jste vedle Vy. Např. v EuroCity do Břeclavi jízdenku IDS JMK použít nemůžete. Přitom jízda trvá jen 29 minut, na rozdíl od spojů IDS JMK, které jedou podstatně déle.
Proč se pořád řeší režijky? Zásadní problém je neplatnost celostátních siťových jízdenek, celostátních slev IN XX, víkendových jízdenek SO+NE, mezinárodních jízdenek atd. Banánistán No 1. Myslel jsem, že polskýsystém už nic nepřekoná. Jsme lepší.
Režijky by měly být samozřejmost. Jako student VŠ jsem dělal brigádně řidiče autobusu MHD a přišlo mi normální, že jsem měl tramvajenku zdarma.
"že by železničáři režijní jízdenku zneužívali neustálým cestováním" Holomci. :-)
Kraje a obce by si měli uvědomit, že jejich příjmy pochází z daní všech obyvatel ČR a ne jenom od Pepy z Horní Dolní. Potom ať se nikdo nediví, že se jezdí primárně auta.
Pletete se. Kraje a obce jsou financovány přes rozpočtové určení daní, které se co do objemu do značné míry řídí tím, kolik do systému přispívají právě jejich občané.
Celý tento problém vznikl privatizaci a liberalizací motivované naivní klausovskou vírou, že všechno vyřeší trh. Ale je jasné, že trh nic nevyřeší, a musí nastoupit stát a kraje, které musí osobní veřejnou dopravu dotovat, protože kdyby zůstala na tržním principu, tak by zcela zkolabovala a zůstalo by jen několik málo lukrativních tratí.
Takže kdyby byla jedna státní firma, která dotovala osobní dopravu ze zisků nákladní dopravy, tak by v konečném důsledku stát ušetřil velké množství peněz, a zároveň by cestující mohli transparentně jezdit v rámci celé železniční sítě.
Takže zase nějací "vizionáři", kteří rozvrtají to, co zatím docela fungovalo bez problémů (když tedy pominu nějaké to zpoždění).
České dráhy poskytují nějaký benefit. Fajn, tak ať si ho také platí! Tady objednává vlaky kraj, takže není důvod, proč by měl uznávat benefity najatého dopravce.
Je to stejné, jako kdyby dodavatel energie pro krajský úřad požadoval úhradu elektřiny pro všechny jeho zaměstnance.
Ale kraj neplatí podle toho, jestli kolik cestující platí za jízdné, nebo jestli jedou na rezijku. ... smlouvy mezi krajem a dopravci jsou na určitou dobu s pevne danou částkou, za kterou to bude dopravce provozovat bez ohledu na to, kolik na tom vydělá nebo proděla... .