"Byl to náš požadavek. Mnoho času trávíme v zahraničí a nebylo by pro nás příliš výhodné mít dvě různá loga," uvedl manažer orchestru Robert Hanč.
Vítězný návrh je jednoduchý a neokázalý, jedinou zvláštností je odpoutání teček od čtyř písmen i, které tak tvoří nad nápisem samostatný grafický prvek. Připomínají kvartet černých teček rozesetých nad názvem souboru jako noty. Podle vedení filharmonie také zachycují efemérnost (pomíjivost - pozn. red.) hudby jako takové.
Největší změnu však příznivci orchestru zaznamenají na plakátech a reklamních billboradech. Vedle nové černé značky filharmoniků bude na jejich koncerty lákat jednoroční černý voříšek jménem Lumír.
Propaguje pejsek, co poslouchá Priessnitz
Pejsek s umělou květinou u krku trůní na plakátech spolu se zlatým nápisem Klasická hudba pro každého. Ředitel orchestru David Mareček poznamenal, že všechny změny loga i grafických materiálů vyšly orchestr zhruba na 200 tisíc korun.
A proč pro příští sezonu vybrali výtvarníci jako hlavní motiv plakátů psa? "Hledali jsem typického člověka, který chodí na koncerty klasické hudby. Chtěli jsem však naznačit, že podobná muzika může být skutečně pro každého," uvedl spoluautor návrhu Tomáš Machek.
Vtipkuje navíc, že nešlechtěný voříšek Lumír má kladný vztah k hudbě a dobře snášel pózování v ateliéru. "Úplně nadšený je třeba z kapely Priessnitz."
Kompletní změnu vizuálního stylu připravovala filharmonie dva roky. "Prvotní a největší impulz k této proměně přišel od členů orchestru," řekl Mareček.
Cílem je překonat předsudky, které mohou mít někteří lidé vůči klasické hudbě, a přilákat na koncerty nové publikum. Na podzim bude orchestr propagovat také speciálně vyzdobená tramvaj. Jestli ji pokryje podobizna hudbymilovného pejska Lumíra, ještě nechtěl Machek prozradit.