Vláda se tím postavila za jihomoravské politiky, kteří variantu rozšíření stávající silnice přes Novomlýnské nádrže prosazují.
"Je to klíčové rozhodnutí a předpokládám, že tím konečně zmizí protesty a vydírání ze strany některých občanských sdružení či ekologů, kteří si vynutili posuzování varianty trasy na Břeclav," uvedla Anna Procházková, bývalá náměstkyně hejtmana, která měla mnoho let dopravní stavby na starosti.
Dálniční spojení Brna (potažmo Prahy) s Vídní patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám v zemi. Stavba se odkládá už mnoho let, původně měli stavbaři čtyřproudovou silnici na hranici s Rakouskem dovést letos.
Naproti nim stavějí i Rakušané, ti už část dálnice A5 z Vídně k Mikulovu zprovoznili. Až na českou hranici ji chtějí přivést do tří let. Šance, že by to do té doby mohli stihnout i na české straně, je nulová. Nejoptimističtější odhady mluví o roku 2015.
Odpůrci stavby rozhodnutí vlády odsoudili. "Je to předvolební taškařice," reagoval Petr Firbas z občanského sdružení, které kritizuje přípravu stavby R52. Podle něj je mikulovská varianta dražší a méně šetrná k životnímu prostředí. "Postup protlačování nerentabilních a dopravně méně vhodných staveb je škodlivý pro všechny zúčastněné," řekl již dříve Firbas.