Političtí soupeři z jedenácti stran či sdružení, která kandidují v Hodoníně, se předhánějí v nápaditosti kampaní. Zbývají jim totiž necelé dva týdny do voleb.
"Vsadil jsem na oblíbený předvolební guláš a taky na pivo za devět korun. A to vždy před hokejovým zápasem v parku před zimním stadionem," popisuje Lubor Šimeček (Šance pro Hodonín) taktiku, jak získat zpět křeslo starosty Hodonína. Před devíti měsíci jej političtí protivníci odvolali.
Neotřelou taktiku zvolili také zástupci sdružení Změna. "Nabízíme svoz odpadu zdarma na celý rok pro všechny obyvatele města. Deset milionů, které by to stálo, uhradíme z příjmů z daně z nemovitosti, která se v Hodoníně zvedla dvojnásobně," uvedl zase lídr této kandidátky Vítězslav Krabička.
Nezávislí uspořádali komorní posezení s kytarou
Spíše komorní volební kampaň a stoprocentně "za své" zvolili v Hodoníně Nezávislí v čele s Igorem Taptičem. "Po ulicích budou už brzy chodit kameloti a rozdávat naše vizitky," naznačil. Kromě jednoho velkého billboardu, který poukazuje na největší průšvihy radnice, uspořádali pro potenciální voliče pouze jedno sezení s kytarou v areálu sdružení těžce tělesně postižených Oáza.
Věci veřejné zvolily klasiku - billboardy a mítink s luxusní kapelou. "Za vyplnění dotazníku s otázkami, co je třeba v Hodoníně změnit, jsme pak rozdávali zmrzlinu i párek v rohlíku. Sešlo se nám asi sedm set dotazníků, které právě vyhodnocujeme," přiblížil lídr hodonínských VV Radek Motičák. Ten zároveň jako majitel reklamní agentury odhadl, že nejdražší volební kampaň co do počtu billboardů má zřejmě tamní ČSSD.
V Hodoníně je přebillboardováno, domnívá se grafička
Sociální demokraté to ovšem zpochybňují: "Není to tak. Vložili jsme do toho všeho včetně řady akcí prvních pár kandidátů asi sto tisíc korun. A pak jsme maximálně využili kontaktů a pomoci kamarádů," uvedla trojka na kandidátce Roman Sedlačík.
Stejnou částku vložila do kampaně také TOP 09. "Nechceme na billboardech slibovat, co neumíme splnit," řekla jednička za tuto stranu Petr Krčmář.
Grafička Dagmar Kučerová ze Střední školy průmyslové v Hodoníně se domnívá, že v Hodoníně je přebillboardováno. "I když jsem nenarazila na žádný nevkusný, urážlivý nebo neetický plakát, jsou tady skutečně vidět za každým rohem," říká.
Podle ní by strany mohly v kampani investovat rozumněji. "Billboardy jsou opravdu jen plýtvání papírem," podotkl Jan Buchta, který v Hodoníně pracuje.