Kraje však musejí dát polovinu z dvaceti milonů ze svého, uvedli v pondělí zástupci strany. Program její vedení představí 6. září.
Náklady na kampaň před předčasnými volbami, jejichž podmínkou je, že se v úterý poslanci usnesou na rozpuštění Sněmovny, bude strana podle svého místopředsedy pro hospodaření Martina Starce z větší části hradit ze stálého kontokorentního účtu, z menší pak z naspořených prostředků.
Na jakou částku se nakonec vyšplhají, záleží i na krajích, kterým je v základním rozpočtu vyčleněno deset milionů korun. Když je však budou chtít využít, musí ke každé koruně přidat korunu ze svého. Pokud tedy vyčerpají všech deset milionů, dají zároveň deset milionů ze svých zdrojů. Starec je přesvědčen, že kraje využijí všechny peníze.
Výdaje za ústřední i krajskou kampaň bude možné průběžně sledovat na transparentním účtu, o jehož zřízení nyní sociální demokracie podle Starce "intenzivně vyjednává". Do dvou měsíců po volbách pak podle dalšího místopředsedy Milana Chovance, který má kampaň na starost, podá komplexní zprávu o příjmech a výdajích, v níž bude například i přesný počet použitých plakátů a billboardů. Ty se v ulicích objeví začátkem září, řekl dále Chovanec.
Kampaň se zaměří na mladé, na drobné příspěvky není čas
Podle něj se kampaň ponese spíše v pozitivním duchu. Konkrétní poselství voličům strana, která již představila lídry krajských kandidátek, prý ještě finalizuje. "Ještě to testujeme, pilujeme," uvedl Chovanec, který povede ČSSD v Plzeňském kraji, kde je hejtmanem. Největší parlamentní strana přitom podle něj využije i poznatky ze sledování potenciálních voličů v takzvaných focus groups.
Dosud sociální demokraté, kteří jsou favoritem hlasování, hovořili o tom, že se budou snažit voliče oslovit zejména příslibem zastavení hospodářského poklesu a "rozpadu státu". Definitivní volební program podle šéfa ČSSD Bohuslava Sobotky předsednictvo strany schválí a představí 6. září.
Vedení kampaně bude podle Chovance standardní, i když se při něm sociální demokraté chtějí více zaměřit na mladé voliče a větší využití sociálních sítí a elektronických médií. Finance však tímto způsobem od drobných přispěvatelů, jak je běžné v některých zahraničních zemích, strana získávat nechce. V tak krátké kampani, která by měla vyvrcholit volbami 25. a 26. října, na to prý není čas.
Na volební kampaň se připravují i ostatní strany. Například TOP 09 na ni chce dát do 50 milionů korun, lidovci 30 až 35 milionů. ODS zatím žádnou částku neoznámila, komunisté by o ní měli rozhodnout ve čtvrtek. Zatím předpokládají, že se vyšplhá na několik desítek milionů korun.