Poprvé se v Brně představila světová špička závodních motocyklů v roce 1965. Jezdce čekal modifikovaný okruh bez „zajížďky“ do Žebětína, ale především s novým povrchem a upravenými pasážemi včetně legendární Farinovy zatáčky, „farinky“.
Na vylepšeních se podílel mimo jiné i Jaroslav Suchý, muž, který o dvacet let později projektoval i současný okruh.
Reakce na modifikovaný okruh byly nadšené. Nejvíc se rozplýval Jim Redman, který v Brně startoval i v předchozích letech.
„Nemohl jsem trať od loňska ani poznat, ale je výtečná a patří k Assenu a ke Clermont-Ferrandu,“ hodnotil upravené Brno.
Spokojený byl i Franta Šťastný, byť si rýpl, že „takováhle měla být trať už dávno“.
Agostini, Read nebo Hailwood srovnávat nemohli, na brněnské Velké ceně startovali poprvé.
Ještě více se pak v Brně vzpomíná na rok 1966. Tehdy na Masarykově okruhu triumfoval ve třech závodech britský závodník Mike Hailwood. Jeho tehdejší hattrick zůstal do dnešní doby nepřekonaný.