„Předpokládáme, že realizace opatření bude na jaře, zhruba v měsíci dubnu,“ prohlásil Hollan. K záměru se totiž na odboru dopravy sešla mimořádně velká hromada připomínek. „Jejich zpracování je časově náročné. Všechny došlé připomínky evidujeme a postupně projednáváme,“ uvedl náměstek.
Podle Zuzany Šrámkové z tiskového střediska brněnského magistrátu jsou ještě v plánu také jednání skupiny, která avizované změny připravovala. „Předjímat finální podobu prostranství by zatím bylo předčasné,“ doplnila.
Naznačuje tak, že v plánu můžou nastat změny, což nepopřel ani sám Hollan. „V rámci konečné úpravy jistě budou došlé připomínky zhodnoceny,“ řekl.
V navrhovaných úpravách organizace dopravy před hlavním nádražím je hned několik opatření, která mají zlepšit současnou situaci.
Kromě zavedení třicítky nepůjde z Nádražní ulice odbočit vlevo na Benešovu, řidiči budou muset pokračovat jen na Křenovou. Levé odbočení bude zakázáno i na křižovatce u Grandhotelu z Křenové směrem k nádraží.
Třetí zákaz odbočení vlevo se objeví při výjezdu z Masarykovy ulice od náměstí Svobody. To vše proto, že řidiči často využívají přednádraží jen jako zkratku a dopravu tam ještě více zahušťují.
Navzdory těmto připravovaným změnám ohledně zklidnění dopravy dokázalo náměstka Hollana před koncem loňského roku rozčilit nové zábradlí na tramvajových ostrůvcích, které zatarasilo i dosavadní průchod přímo u nádražní haly.
„Je to ostudná sabotáž státní správy. Budu chtít vysvětlení, jak je možné tímto způsobem komplikovat v území dominantní pěší dopravu a jaké navrhují řešení,“ sdělil před časem Hollan.