„Když Znojmo letos propaguje vinobraní 2009, opravdu to s podporou turismu vzalo vážně,“ sdílel se smíchem fotku třeba starosta Jevišovic na Znojemsku Pavel Málek.
Zastaralého panelu si všiml i expert na cestovní ruch Pavel Kovařík. „Vinobraní je zásadní akcí města. Jestli se Znojmo profiluje jako město vína, vydává statisíce na propagační kampaně, pak určitě nemůže být problém zainvestovat dva tisíce korun do aktuálního banneru,“ poznamenal.
Propagaci Znojma zajišťuje Znojemská Beseda. Sama ale s expozicí Znojma na Regiontour již čtvrtým rokem nejezdí. „Šlo o prezentaci Cyklo Klubu Kučera, zapůjčili jsme městské kolo a prezentační stěnu. Tuto nevhodnou prezentaci prověříme,“ reagoval ředitel Besedy František Koudela.
Znojmo mělo na Regiontouru zastoupení ještě na stánku jižní Moravy a Asociace turistických informačních center. Podle Kovaříka to bylo zmatečné.
„Rozpaky budila absence Znojma na stánku regionu Znojemsko, kde se prezentovalo třeba Vranovsko nebo Moravský Krumlov. Znojmo nepochopitelně přerušilo letitou spolupráci s ostatními městy na Znojemsku, aniž by nabídlo skutečnou alternativu,“ podotýká.
Naopak ho zaujal Boskovštejn s Muzeem kol a Miroslav i se svou zámeckou paní. Excelovalo ale Brno s velkým stánkem a pestrým programem.
„To je ale nefér srovnání. Obecně větší možnosti měly kraje a pak šlo o to, jak dokázaly města a regiony využít prostor v krajské prezentaci,“ uzavřel Kovařík.