V prohlášení, které citoval zpravodajský server CNN, firma Mattel uvedla, že chce prostřednictvím nových modelů panenek prezentovat „pestrý a rozmanitý pohled na krásu a módu“. K holohlavé panence se firma vyjádřila takto: „Když holčička z jakéhokoli důvodu přijde o vlasy, může se ztotožnit s panenkou z této řady.“
A pokud jde o vitiligo, při němž se z kůže ztrácí pigment, panenka zobrazující tuto poruchu podle firmy Mattel zaznamenala nejvíc kladných ohlasů, když její prototyp společnost zveřejnila na svém účtu na Instagramu.
Společnost také rozšířila řadu panenek o modely s protetickými končetinami a vyrábí i panenky na vozíčku, které byly loni nejprodávanější z řady Barbie Fashionista ve Velké Británii.
Na vzniku první panenky s protetickou končetinou Mattel spolupracoval s Morgan Reevesovou, nyní třináctiletou aktivistkou, která se narodila bez levého předloktí.
Mattel začal rozšiřovat řadu svých panenek a nabízet širší škálu různých odstínů pleti, barvy očí, druhů vlasů a oblečení po kritice, že Barbie propaguje nerealistický ideál štíhlé bělošky. V roce 2017 firma uvedla na trh první Barbie v muslimském šátku hidžáb.