Nehoda se stala 1. dubna 2019 v Křenové ulici, když trolejbus linky 33 během jízdy po kolejích náhle zabočil doleva a vrazil do protijedoucí tramvaje.
„Příčinou bylo ulomení závrtných šroubů silentbloku, které řidič nemohl předpokládat a jejich případné narušení kontrolou před jízdou ani odhalit. Šrouby byly v rámci generální opravy měněny. Na základě znaleckých zkoumání byl odhalen rozdíl v technologii výroby těchto šroubů,“ uvedl v tiskové zprávě Šváb.
Policisté podle něj také prověřovali, zda nepochybil někdo z dodavatelů dopravního podniku.
„Po vyhodnocení všech opatřených důkazů byla zjištěna dílčí pochybení více zainteresovaných osob, nedosahovala však takové intenzity, aby mohla být postižena normami trestního práva,“ sdělil policejní mluvčí.
Případ dozorovalo městské státní zastupitelství a byl také pod dohledem krajského státního zastupitelství v Brně.
Nehoda se stala 1. dubna 2019 před druhou hodinou odpoledne u tramvajové zastávky Masná. Srazil se trolejbus linky 33 s tramvají, která jela jako služební jízda bez cestujících.
V nemocnici skončily čtyři desítky lidí včetně obou řidičů, 13 lidí bylo zraněno těžce a středně těžce. Škoda dosáhla 2,5 milionu korun.
Technickou závadu trolejbusu označili vyšetřovatelé za nejpravděpodobnější příčinu už dva dny po nehodě. Tento předpoklad následně potvrdilo i důkladné znalecké zkoumání.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) se ihned po nehodě zaměřil na důkladnější prohlídky podvozků trolejbusů stejného typu jako byl havarovaný vůz.
2. dubna 2019 |