Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvModernizace jeden a půl kilometru dlouhého úseku kolejí od Lanžhota ke slovenským hranicím přijde Správu železnic na 596 milionů korun. Cílem je, aby tudy mohly jezdit vlaky rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.
K tomu je mimo jiné potřeba nahradit čtyři zdejší mosty přes vodní toky novými konstrukcemi, a to při zachování provozu alespoň po jedné koleji.
Dva z původních mostů o váze několika desítek tun tak o víkendu specialisté ze stavební společnosti Skanska pomocí hydraulických válců posunuli o několik metrů, aby se uvolnil prostor pro novou stavbu a zároveň tu dál mohly projíždět vlaky.
Experti měli na provedení pouze dva dny, během nichž byly vlaky z koridoru přesměrovány přes regionální trať Hodonín-Holíč. „Šlo o náročnou koordinaci desítek specialistů a strojů, v pondělí ráno už musel být koridor průjezdný,“ podotkl projektový manažer firmy Skanska Milan Svatoň.
Modernizace trati vedoucí záplavovým územím lužních lesů navazuje na práce na slovenské železnici do Kútů. „Poloha kolejí na české straně se tak mimo jiné zvýší o 80 centimetrů kvůli vyšší poloze mostů přes Moravu,“ přibližuje ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.
Projekt vedle nahrazení čtyř mostů zahrnuje kompletní výměnu železničního svršku včetně sanace železničního spodku, nové zabezpečovací zařízení a rekonstrukci všech souvisejících technologií. Firmy Skanska a EŽ Praha jej mají dokončit v prosinci 2023.