Výstavbě spojnice už tak chybí jediné – peníze. Dnes se všichni pěší i cyklisté, kteří jedou ze Staré Břeclavi, jedné z městských částí, potkají na komplikované světelné křižovatce u cukrovaru před mostem přes Dyji.
Pokud by vznikla nová lávka, řada lidí může využít tuto alternativní trasu a silnici první třídy se dokáže vyhnout.
„Projektovou dokumentaci máme hotovou už pět let. Ale když jsme žádali o územní rozhodnutí, vyjádřili se k tomu vlastníci sousedních pozemků. Zejména Slovácký veslařský klub se stavbou nesouhlasil. Od té doby projekt stál,“ vysvětluje starosta Břeclavi Svatopluk Pěček (ANO).
Veslařům vadilo zejména to, že přístupová cesta k lávce povede přes jejich pozemky. A obavy panovaly i z přílivu nezvaných návštěvníků a škod na majetku.
„Plně chápu, že tady mají tréninky a drahé lodě. A někteří cyklisté jsou neomalení,“ říká Pěček. Dodává však, že postavit lávku jinde není možné, protože na zbytku hrází jsou už hotová protipovodňová opatření, do nichž se nesmí stavebně zasahovat.
Po letech hledání kompromisu se radnice s veslaři konečně dohodla. V květnu podepsali dohodu, že výstavbě lávky nebudou bránit – výměnou za odklonění přístupové cesty a zábrany, které donutí cyklisty před lávkou sesednout z kola.
Radnice tak má otevřenou cestu k dalšímu plánování. Jen letos chce investovat 400 tisíc korun do aktualizace projektové dokumentace. Samotnou stavbu ale bez dotací nezaplatí. Už před pěti lety, kdy projekt vznikl, se odhadovaly náklady na čtyřicet milionů korun. Od té doby se nicméně ceny vyšplhaly mnohem výše.