Po novém mostě by se mělo začít jezdit v dubnu, v tu chvíli se začne bourat druhý most, jehož stavba potrvá další rok.
Poměrně rychle postupuje také stavba estakády přes železniční koridor, která vyústí pod vinohradským sídlištěm, kvůli čemuž jsou velká omezení v Kulkově a Podsednické ulici.
Stavba na okruhu za dvě a půl miliardy korun už významně změnila okolí silnice včetně podoby Tomkova náměstí. Auta dnes jezdí částečně po starém mostě a částečně po mostním provizoriu.
„Máme hotovo 30 až 40 procent stavby. Například jsme při stavbě mostu zjistili, že je neúnosné podloží, proto jsme museli změnit technologii výstavby. Musely se dělat nové opěry a piloty pod pilíři jsme museli prodloužit,“ přiblížil Vladimír Vařeka z Ředitelství silnic a dálnic. Vliv na délku stavby však tyto dílčí problémy prý mít nebudou.
Pro chodce je teď komplikované dostat se z jednoho břehu Svitavy na druhý. Nová lávka, která je na svém místě už téměř rok, zatím chodcům neslouží a zřejmě bude možné po ní přecházet až ve chvíli, kdy bude stavba hotová, tedy ve druhé polovině roku 2024.
Cílem stavby je plynulejší doprava v severovýchodní části městského okruhu díky novým mimoúrovňovým křižovatkám.