„Česká republika je poměrně malá země a náš vinařský sektor se zdá být ještě menší. Nicméně víno má v naší kultuře silné zastoupení, patří k naší přírodě i historii. Cestou, kterou chceme jít, je pak odpovědná konzumace vína spolu s celkovým povědomím o obecné udržitelnosti, proto se nám zdá zcela logické se k hnutí Víno zodpovědně připojit,“ říká Dagmar Fialová, marketingová ředitelka Národního vinařského centra, která má program v Česku na starosti.
O co tedy přesně jde? Wine in Moderation chce, aby konzumenti přistupovali k vínu jako kulturnímu produktu, a tím přispěli ke zdravému životnímu stylu a snížení škod souvisejících s alkoholem. Vinaři či prodejci by pak nápoj měli prezentovat tak, aby je k umírněnému přístupu vedli.
Všechny informace, jichž program využívá, stojí na vědeckých důkazech. Zjednodušeně chce prezentovat víno zodpovědně, zvyšovat znalosti lidí o tom, co pijí, inspirovat je ke střídmé konzumaci a také k tomu, aby si víno a jeho kulturu užívali – zdravým, pozitivním a přátelským způsobem. I když je program globální, přizpůsobuje se na národní úrovni místním kulturním rozmanitostem.
Národní vinařské centrum bude aktivity programu v Česku koordinovat. A přesvědčovat další vinařské subjekty, aby se k němu připojily. Chystají se komunikační materiály, online kampaň i různé akce, které mají posílit vnímání odpovědné konzumace vína u spotřebitelů.