Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Žihadlo s maskou veterána. České rallye ozdobí Abarth s 300 koňmi

  15:24aktualizováno  15:24
Tváří se jako veterán, ale pod retro maskou se ukrývá moderní žihadlo. Zbrusu nový vůz proslulé značky Abarth bude v barvách hustopečské stáje Agrotec působivou ozdobou českých rallye.

Nový závodní vůz Abarth 124 Rally má šestnáctiventilový čtyřválec 1,8 litru z Alfy Romeo a jeho výkon se blíží 300 koňským silám. | foto: Tomáš Picka

Znalci si při pohledu na jeho karoserii možná vybaví vůz z roku 1972, který ve své době posbíral nejeden úspěch. Tahle podoba je však pouze na oko. „Veškeré komponenty jsou moderní, jedná se o kompletní závodní auto,“ přibližuje jezdec rallye Martin Rada svého nového „miláčka“.

Fotogalerie

Ten nese název Abarth 124 Rally, vznikl ve spojení s Fiatem a jedná se o horkou novinku. „Toto auto se dělá od ledna, my máme výrobní číslo třináct,“ oznamuje Rada, který se svým navigátorem Jaroslavem Jugasem jedenáct let pilotoval vůz Alfa Romeo.

S ním ve třídě 8 získával české tituly, dvakrát v této kategorii vyhrál i legendární Rallye Monte Carlo. „Ale Alfa je na konci své homologace, takže jsme hledali novou hračku. S Abarthem jsme začali komunikovat v lednu, když představil homologovanou 124, v autě jsem poprvé seděl v dubnu nebo květnu. A v červnu, když jsem mohl absolvovat ostrou jízdu na testovací dráze, jsem se rozhodl, že tento vůz přivezeme do České republiky,“ popisuje Rada.

Nový Abarth má šestnáctiventilový čtyřválec 1,8 litru z Alfy Romeo a jeho výkon se blíží 300 koňským silám. Závodník hustopečského Agrotec Czech Abarth Teamu tak ze skupiny N povýší do skupiny RG-T a 4. třídy.

Týdeník 5plus2

Každý pátek zdarma

5plus2

Týdeník 5plus2 najdete každý pátek ve stojanech na obvyklých místech.

„Posouváme se do kategorie áčkových aut k atraktivním vozům jako Porsche. Je to pro nás velká výzva,“ hlásí Rada, pro nějž je největší změnou přechod z předního na zadní náhon. „Je to profesionálnější závodní auto. Je ovladatelnější, pohyblivější a hravější. Jezdí se s ním opravdu dobře,“ libuje si zkušený pilot.

Nový Abarth debutoval letos na Rallye Monte Carlo, kde jej řídil Francois Delecour. Dosud značku využívaly převážně týmy v Itálii, kde se jezdí i specializovaná soutěž. Závodí s ní také jezdci ve Francii a Španělsku, v Česku bude Radův Abarth první.

Jeho soutěžní premiéra by mohla přijít v půlce října ve Vsetíně, do té doby hustopečské duo Rada – Jugas „dojíždí“ svou Alfu Romeo. Do budoucna čeští průkopníci nové značky nevylučují na starty v šampionátech Slovenska nebo Maďarska.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z Liberce by se cestující mohli dostat vlakem do Prahy za 35 minut.
Z Liberce do Prahy za 35 minut. Stát plánuje rychlotrať do Polska

Zatím to zní jako sci-fi, stát se ale vážně zabývá otázkou vysokorychlostní železnice z Prahy k polským hranicím a dál do Wroclawi. Mezinárodní koridor by...  celý článek

Obžalovaný řidič dodávky Petr Štýbl u soudu (20. září 2017)
Nehoda se třemi mrtvými je tragická nejen pro pozůstalé, tvrdí obhajoba

Tragickou dopravní nehodu u Tvarožné na Brněnsku, při níž zemřela žena a její dvě malé děti, znovu projednával Krajský soud v Brně. Obžalovaný Petr Štýbl se...  celý článek

Úřady si začínají všímat ubytoven.
Pomoc chudým v Brně začne od ledna. Z opozice zaznívá kritika už teď

Většina projektů, které mají v Brně pomoci nejchudším lidem, se rozjede o rok později, než se předpokládalo, tedy až od ledna. Už fungující programy ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.