Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nové brněnské autobusy nabírají zpoždění, pomalu se jim zavírají dveře

  7:03aktualizováno  7:03
Brněnský dopravní podnik loni za 203 milionů korun nakoupil 23 nových kloubových autobusů, které před Vánoci nasadil do provozu. Jezdí na ekologičtější stlačený zemní plyn a jsou vybavené klimatizací. Přesto s nimi řidiči nejsou spokojení.

Brněnští řidiči si stěžují, že kvůli pomalu se zavírajícím dveřím nových autobusů na zemní plyn nabírají až několikaminutové zpoždění. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Mají totiž menší výkonnost, dveře se k sobě lepí, ale hlavně se pomalu zavírají. Některým to trvá až dvakrát déle než u jiných autobusů.

„Rozdíl je jen v pár vteřinách, ale když si to vynásobíte třiceti zastávkami, máte několikaminutové zpoždění,“ popsal řidič Pavel Reich, který je zároveň zastupitelem městské části Brno-jih. Na závady vedení podniku upozornil.

Další řidič, jenž si nepřál být jmenován, na okružní lince 84 nabírá běžně až čtyřminutové zpoždění.

„Navíc si lidé myslí, že jim ujíždím schválně před nosem, protože to vypadá, že jsem zavřel, až když dobíhali. Jenže já tlačítko zmáčkl už dřív a kdybych měl znovu otevřít, zdržení je ještě větší,“ poznamenal.

Nové autobusy vyrábí firma Iveco, konkrétně jde o osmnáctimetrový typ Urbanway. Nasazené bývají kromě okružní linky 84 třeba na lince 50 z Bystrce do Komárova či lince 60 ze Zvonařky do kampusu.

Kdyby podnik autobusy vrátil, musel by vracet i dotaci

Mluvčí firmy Iveco Katarína Kutílková výrobce hájí tím, že úplně stejně seřizují vozy dodávané do jiných evropských velkoměst. „A zákazník nevznesl žádné nadstandardní či neobvyklé požadavky,“ podotkla.

Zdlouhavé zavírání dveří ale není jediný problém, který řidiče trápí. Dokud nezačali používat speciální postřik, dveře se k sobě lepily a někteří cestující měli tendence jim při otvírání pomáhat vlastníma rukama.

„Při prvních dvou jízdách jsem do poruchového lístku napsal pět závad, při třetí už jen tři,“ dodal Reich. Další z řidičů byl ostřejší. „Kdybych si koupil takový autobus, hned jej vrátím,“ rozčiloval se.

To však brněnský dopravní podnik v plánu nemá. Autobusy nakoupil díky evropským dotacím a jejich vrácení by znamenalo i ztrátu příspěvku.

„Připomínky ale s jednotlivými řidiči řešíme,“ poznamenala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.




Nejčtenější

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Nechte Vranovu víc vody, žádají vodohospodáři Rakušany. Nádrž vysychá

Vodní nádrž Vranov

Jen tmavě zbarvené pruhy na březích vodní nádrže Vranov ukazují, kam až by mohla dosáhnout voda. Hladina je tady v...



Amálka se musí vyhýbat slunci, nemoc ji denně připraví o kbelík kůže

Tříletá Amálka Ježková se narodila s vzácnou nemocí kůže. Ichtyózou...

Podobně jako princezna Jitřenka z pohádky O bílé laňce se musí vyhýbat slunečním paprskům. Na rozdíl od ní však...

Kudy k Macoše? ptal se v noci muž recepční. Zachránila mu život

Propast Macocha.

Všímavosti hotelové recepční vděčí za svůj život osmatřicetiletý muž, který se chystal skočit do propasti Macocha...

Vítězství od titulu. Kometa potřetí zdolala Třinec a sahá po obhajobě

Hokejisté brněnské Komety slaví úvodní gól čtvrtého finále - zleva Tomáš...

Už jen poslední krok zbývá hokejistům Brna k tomu, aby získali rekordní třináctý mistrovský titul. Ve čtvrtém finále...

Další z rubriky

Silničáři zavřou kamionům most na tahu z Brna do Vídně. Zatéká do něj

120 metrů dlouhý most poblíž ostrůvku v srdci Nových Mlýnů je v havarijním...

Silničáři zavřou pro kamiony havarijní most přes Vodní dílo Nové Mlýny na klíčové silnici I/52 směřující na Vídeň....

Moravské Chorvaty nezákonně vyhnali komunisté, omluva dodnes nepřišla

Lenka Kopřivová je spoluautorkou knihy Barvy chorvatské Moravy. Každoročně se...

Expertka na moravské Chorvaty Lenka Kopřivová oživuje historii národa, který komunisté nesnášeli. „Chorvati byli...

VIDEO: Brněnský závodník v Maroku vletěl do díry, devětkrát otočil vůz

Hrozivá nehoda závodníka Ouředníčka v Maroku

Jako zázrakem vyvázla nezraněná z děsivé nehody na rallye Morocco Desert Challenge posádka brněnského pilota Tomáše...

Jobs Contact
Mistr výrobního střediska (20.000 - 27.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 20 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz