"Projekt prodloužení vodní cesty Otrokovice - Rohatec bude historickým okamžikem pro rozvoj Baťova kanálu. Po propojení Hodonína se Skalicí a dále na sever s Kroměříží nabídneme turistům celkem dvaasedmdesát kilometrů dlouhý splavněný úsek," uvedl Jan Bukovský z Ředitelství vodních cest. Zbývá už jen dořešit poslední pozemky se spekulanty a do konce příštího roku získat územní rozhodnutí pro stavbu.
Že je vodní turistika na Baťově kanále čím dál zajímavějším fenoménem, je přesvědčen starosta Skalice Stanislav Chovanec.
"Splavnění dalších úseků řeky přitáhne do obou sousedících regionů velké množství návštěvníků, a tím i ekonomický profit pro podnikatele ve Skalici i v Hodoníně, a to nejen ve službách," těší se Chovanec na příval turistů do svého města.
Stezky kolem kanálu využívají i cyklisté
Jen letos podle provozovatele skalického přístaviště stoupl třeba počet kajutových lodí, které tudy propluly, na téměř dvojnásobek. A roste i počet cyklistů, kteří využívají stezky lemující desítky kilometrů vodní cesty na Zlínsku či moravském Slovácku.
"Jen za tři měsíce jsme v měřícím bodě ve Skalici zaznamenali dvanáct tisíc průjezdů," přibližuje velmi vysoký počet cyklistů na konci letošní sezony šéf obecně prospěšné společnosti pro Baťův kanál Vojtěch Bártek.
Zároveň připomněl, že v lednu začne v Petrově na Hodonínsku stavba přístavu, jaký zatím na kanále nemá obdoby. "Bude poskytovat nejen kotvení pro větší počet lodí, ale také možnost tankování či čerpání fekálií z lodí," dodal.