Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Břeclav za 110 milionů vybuduje zastřešený přestupní terminál

  13:40aktualizováno  13:40
Pohodlnějšího cestování se zřejmě do dvou let dočkají lidé, kteří projíždějí Břeclaví. Tamní radnice získala šedesátimilionovou dotaci na stavbu dlouho slibovaného přestupního terminálu za celkem sto deset milionů korun.

Vizualizace přestupního terminálu v Břeclavi. | foto: Městský úřad Břeclav

Až dosud museli cestující v jednom z nejvytíženějších dopravních uzlů šlapat z vlaku na autobus půl kilometru pěšky. Po dokončení terminálu pohodlně přejdou zastřešeným průchodem pár desítek metrů přímo na autobusová nástupiště.

Nové nástupní ostrůvky vzniknou v těsné blízkosti nádražní haly - a podle plánů nejpozději do konce roku 2014.

"Radnice už chystá výkup silniční váhy, lampárny a dílny od Českých drah v prostoru budoucího terminálu. Náklady budou přes dva miliony korun," uvedl Zdeněk Mrlák z odboru rozvoje a správy břeclavské radnice.

Fotogalerie

Demolovat staré budovy u nádraží začnou přitom stavbaři za pár týdnů. "Začátkem listopadu bychom se do toho chtěli pustit," přiblížil termín zahájení největší stavby za několik posledních let starosta Oldřich Ryšavý (ČSSD).

Stavba ještě ani nezačala a už má své kritiky. Těm se nelíbí údajně přemrštěná cena. "Ozývají se hlasy, že pár stříšek za sto deset milionů korun je trochu moc. Tady nám ale práce obrovským způsobem zkomplikují snad veškeré sítě, které si jen lze představit. Vede tudy plyn, elektřina, telefony. Moc jiných možností, kde terminál vybudovat, ale stejně nemáme," vysvětlil Ryšavý s tím, že je velká šance snížit konečnou cenu stavby díky výběrovým řízením.

Staré nádraží může posloužit jako záchytné parkoviště

A co bude v Břeclavi se starým autobusovým nádražím? Na něm radnice slibuje úlitbu řidičům z okolních obcí a okrajových částí města. Řada z nich totiž na břeclavské nádraží denně přijíždí auty a nemá kde levně parkovat při odstavení vozu na cestě do práce.

"Chceme jim nabídnout takzvané parkování Park and Ride. A stávající autobusové nádraží se právě jako velké záchytné parkoviště za symbolický poplatek třeba deseti korun na den nabízí jako jedna z možností," naznačila mluvčí břeclavské radnice Eliška Windová.

Součástí stavby terminálu bude také velká okružní křižovatka před nádražní budovou za pětadvacet milionů korun. Ty musí nyní radní sehnat, stejně jako dvaadvacet milionů na doplacení terminálu. V tomto případě si nejspíš bude muset vzít město úvěr.

Podobné úpravy zpříjemní cestování i v dalších městech jižní Moravy. Například v Pohořelicích se chystá přestavba autobusového nádraží.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Brno bude mít nový akvapark, vznikne za Lužánkami
VIDEO: Tropy v novém brněnském akvaparku zakryje střecha ve tvaru vlny

Za Lužánkami v Brně vyroste v příštích letech nový akvapark. Návštěvníkům bude k dispozici hned několik atrakcí, hned vedle je naplánovaný plavecký bazén....  celý článek

Ministr obrany Martin Stropnický (ANO)
Jak se činili poslanci? Nejméně hlasoval Stropnický, nejvíc Sklenák

Jak si vedlo v uplynulém volebním období třiadvacet jihomoravských poslanců? MF DNES zmapovala jejich aktivitu. Řadě z nich se podařilo prosadit důležité...  celý článek

y Alois Nečas je děkanem Fakulty veterinárního lékařství sedm let. Od příštího...
Kritizovaný děkan je rektorem, dříve ho kvůli vyhrůžkám hlídali policisté

Do čela Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně jde Alois Nečas. A nebývalé spory vrcholí. Už v minulosti ho kvůli výhrůžkám museli hlídat policisté. O...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.