Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Břeclavští pivaři mají vlastní značku piva

  15:31aktualizováno  19:01
S blaženým pocitem teď otevírají lahve s pivem břeclavští pivaři. Mají totiž vlastní značku. Břeclavská jedenáctka je od úterka k dostání v podnikové prodejně Rodinného pivovaru Bernard v blízkosti nemocnice.

Ilustrační foto | foto: Pivovar BernardMF DNES

Tradiční zlatavý ležák se prodává v zelené lahvi. Zdobí ji zlatavý vršek i etiketa v barvách města. Pyšný název doplňuje fotografie tamního zámku i znak města.

"Pivo je dobré a příjemně hořké, doufám, že se to uchytí," zhodnotil novinku Jiří Novotný, který v úterý ochutnal pivo mezi prvními.

S nápadem přišel pivovar Bernard. "Víme, že vaření piva má v Břeclavi dlouholetou tradici. Chtěli jsme lidem vyjít vstříc a nabídnout jim vlastní značku," přiblížil záměr manažer pivovaru Zdeněk Mikulášek.

Vlastní pivo po deseti letech

Obyvatelé Břeclavi se tak opět mohou těšit z vlastního chmelového moku. Břeclavský kanec a Podlužan - na tyhle značky, které se v břeclavském pivovaru vařily, si místní ještě pamatují. Přišli o ně zhruba před deseti lety, kdy pivovar zkrachoval.
 
"Pivo mám rád a těší mě, že Bernard s tímto nápadem přišel," je spokojený i radní Martin Ondrouch. Dodává, že v pivovaru, který byl součástí zámeckého areálu, se vařilo pivo už na přelomu 12. a 13. století. Tehdy patřil Lichtenštejnům.

Největší rozkvět však zaznamenal po druhé světové válce. "Tehdy se asi hodně pilo," poznamenal radní. Do úpadku se pivovar dostal zhruba před patnácti lety, kdy přešel do soukromých rukou. "Před deseti lety na něj byl vyhlášen konkurz," upřesnil Ondrouch.

Tradiční výroba a dlouhé ležení

Nové pivo Břeclavská jedenáctka je tedy pro místní jakýmsi zadostiučiněním. Podle manažera pivovaru Bernard Zdeňka Mikuláška se jedná o nejlepší kvalitu. "Pivo vyrábíme tradiční metodou, neodbýváme ani dvacetidenní ležení. Doufám, že Břeclavané ho přijmou za své," přeje si.

Lahev břeclavského ležáku bude k mání za devět korun a devadesát haléřů, čepovaná varianta se zatím neplánuje. Deset haléřů z ceny chce Bernard věnovat městu. "Formou ankety si lidé sami určí, na co se peníze použijí," upřesnil Mikulášek.

Podniková prodejna u nemocnice nabízí kromě Břeclavské jedenáctky také nealkoholické pivo. Pozná se snadno, nese název S čistou hlavou. V nabídce je i sudové pivo.

Vlastní značky už mají také v Prostějově, Opavě a Hradci Králové.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Klasické dřevěné topůrko postupně mizí z trhu.
Vystrašená žena zavolala strážníky, ze tmy u řeky slyšela křik a údery

Nepříjemný zážitek má za sebou žena, která se v úterý večer procházela po nábřeží Svitavy v brněnském Komárově. Křik doprovázený údery ji „vyděsil k smrti“....  celý článek

Současná podoba brněnského Hlavního nádraží.
Změny před brněnským hlavním nádražím, Hollan chce omezit tranzitní dopravu

Tisíce aut, tramvají i chodců denně se potkávají na jednom malém místě před brněnským hlavním nádražím. Brněnský magistrát chce co nejvíce aut odtud dostat...  celý článek

Brno bude mít nový akvapark, vznikne za Lužánkami
VIDEO: Tropy v novém brněnském akvaparku zakryje střecha ve tvaru vlny

Za Lužánkami v Brně vyroste v příštích letech nový akvapark. Návštěvníkům bude k dispozici hned několik atrakcí, hned vedle je naplánovaný plavecký bazén....  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.