Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění

Od prosince má mezi Prahou a jižní Moravou jezdit už šestadvacet vlaků tam i zpět, pak přibude ještě jeden. Kraj se ale bojí zpožďování regionálních linek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je ta liberalizace v praxi? Ano. Zaplácaná kapacita rychlíků o pár vagonkách a regionálka, natož nákladka, se můžou jít vycpat. No, tak tohle se teda moc nepovedlo.

3 0
možnosti

Více vlaků RJ rozhodně vítám R^

1 4
možnosti

Na trati Praha-Plzeň taky pojede od prosince víc dálkových vlaků. Jsem moc zvědavej hlavně na úsek Praha-Beroun, kde už teď je kapacita i technický stav na hraně...8-o

6 0
možnosti

J72a76n 13K92a77r42a34s

19. 9. 2017 14:22

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád.

0 0
možnosti

J89a24n 88K45a94r12a90s

19. 9. 2017 13:51

Pokud se nepletu, když byla asi na jaře výluka a tři vlaky RegioJet jezdily právě přes HB tak časy měly být podle jejich webu o cca 33-40 minut delší než přes Pardubice. Nevím jak je na tom s kapacitou i tahle trať a jaká by byla jízdní doba 10 párů vlaků za den. Z ekonomického hlediska by musely být nějaké zastávky a to by ještě zpomalilo. Trať přes HB je proto pro dálkovou osobní dopravu nekonkurenceschopná.

2 0
možnosti

J39a27n 86J97e40m72e73l62k47a

19. 9. 2017 16:32

Tak proběhne její oprava. Tím se to docela slušně zrychlí v úseku Havlíčkův Brod - Brno. Kdyby někdo použil pak něco jako Hitachi s naklápěním za 300M co jezdí na Honkongu, čas by byl možná lepší než přes Třebovou.. Co nechápu, že chtějí opravovat Golčův Jeníkov - Havlíčkův Brod do původní stopy. Tedy cca na 80 km/h. To je nepochopitelné. U první republiky to pochopitelné bylo. Po 30 letech od komunistů ne.

3 0
možnosti

Bohužel už několik let sklízíme ovoce krátkozrakosti elity z 90. let. Kdyby byly koridory dostatečně kapacitně postaveny (ve větších aglomeracích 3-4 kolejné tratě) a nesmyslně se nerušily stanice (např. Rajhrad) a výrazně se neomezovala kapacita stávajících stanic, tak by dnes problémy nebyly. Zabezpečovací zařízení zajišťuje vysokou propustnost, ale velkým problémem je vysoký rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků. Ani to krátké zdržení pro dálkové vlaky není de facto uskutečnitelné, protože za stávajícího stavu by k tomu došlo mezi Prahou a Brnem tolikrát, že by se jízdní doba dálkových vlaků neprodloužila nepatrně, ale spíš dost výrazně. Místo, aby s koridorizací došlo ke zkapacitnění úseků, došlo bohužel k jevu přesně opačnému. A bude hůř poněvadž místo toho, aby se ihned začalo s řešením celé situace, tak se o něm na všech úrovních pouze hloupě žvaní....

5 1
možnosti

Další věc je nesmyslné zkracování nástupišť.

4 0
možnosti

Zpoždění regionálních vlaků? Tak třeba v Ostravě se s tím nemažou, lokálka nepočká ani pět minut na pendolino. Stačí klauzue "vlak nečeká na žádné přípoje".

1 0
možnosti

Tady není řeč o čekání přípojů, ale o zpožďování vlaků přímo na trati vlivem její nedostačující propustnosti pro příslušný počet vlaků.

2 0
možnosti

Jediným dlouhodobým řešením je výstavba železniční "dálnice", rozuměj Vysokorychlostní železnice, která odvede rychlíkovou dopravu z okolí měst a uvolní tratě pro další osobní regionální a nákladní dopravu. No a samozřejmě přestavba "špuntu" v podobě brněnského železničního uzlu a výstavba nového nádraží Brno.

Zmiňovaná výluka Brněnského nádraží od jihu, kvůli opravám starých mostů přes řeku Svratku, bude trvat 1,5 roků. Mezitím na provizorním Dolním nádraží vyroste nové druhé provizorní nástupiště, provizorní zastřešení, provizorní podchod a provizorní obavovací hala.

Rychlíky z Brna přes křižanov na Prahu to dávaly i za 2:45 a trať dnes zrychlila. Ale trasa přes Vysočinu je a čím dál více bude využívána pro nákladní dopravu. Nákladní vlaky musely jako první uhnout z trasy Brno - Blansko - Třebová - Pardubice. Není zde pro ně již místo.

Jsem rád z nárůstu počtu spojů a z nárůstu počtu cestujících. Modernizace a nové / renovované vlaky přinášejí renesanci žel. dopravy i u nás. To je i argument proti těm, kteří chtějí i nadále konzervovat současný brněnský neutěšený žel. stav.

11 0
možnosti

No, že by trať přes Křižanov byla čím dál víc využívána pro nákladní dopravu, tak to bych neřekl. Navíc pro ni ani vzhledem ke sklonovým poměrům (hlavně Tišnov - Vlkov u Tišnova) není nejvhodnější. Úsek Brno - Havlíčkův Brod je navíc i relativně přímý a pro osobní dopravu (za předpokladu vhodných vozidel) i dost rychlý, rozhodně podstatně rychlejší než úsek Brno - Blansko. Napřímení úseku H. Brod - Kutná Hora nebo rovnou Brno - Praha v nové trase (jistě, dost náročné) by z této tratě vytvořila daleko lepší spojnici Brna s Prahou než je v současnosti upřednostňovaná trať přes Blansko.

1 0
možnosti

hm... před pár lety se vlakům každý smál, teď se s velkou slávou nasazují... Co na to říct. Je to ale trochu postavené na hlavu, na železnici by se měla spíš přesměrovat nákladní doprava, pak by D1 jezdila v pohodě a nemusely by se nasazovat osobní vlaky.

0 9
možnosti

Jasně, po kolejích ať jezdí zboží, abyste se kvůli náklaďákům nemusela omezovat (jinými slovy: ať se omezí někdo jiný). Přesně taková filozofie dovedla naši dopravní infrastrukturu do stavu, v jakém je, a ze kterého hlavně téměř není úniku!

1 0
možnosti

Hlavně ,že se v tunelářově(Praze )budou stavět další tunely.Místo tunelu Choceń - Ústí a Brno - Blansko.Hned by se jezdilo o 15 min rychleji.

0 0
možnosti

jestli narazite na (nove spojeni II.) tak vyhled je cca 20 let. ale spis 30 :) , takze to s timto nema nic spolecneho

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle

15. dubna 2024  14:16

Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici

12. dubna 2024  16:32

Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...

Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup

13. dubna 2024  10:45

Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív

18. dubna 2024  16:44

Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...

Královopolanky dominovaly v Hradci Králové. Jedna výhra je dělí od bronzu

19. dubna 2024  19:27

Basketbalistky KP TANY Brno dělí už jen jedno vítězství od ligového bronzu. Sokol Hradec Králové...

Na konopném festivalu radí, jak docílit špičkové úrody. Nabízí pivo i sazenice

19. dubna 2024  18:48

Ochutnat konopné pivo nebo si naklonovat svůj CBD řízek mohou návštěvníci na třídenním tematickém...

Díky šoku je réva odolnější i proti mrazu, technologii zkouší v Česku poprvé

19. dubna 2024  17:21

Unikátní ochranu vinné révy před mrazem zkouší v těchto dnech ve Vinařství Habánské sklepy ve...

VIDEO: Záchranáři lákají nováčky, ukázali resuscitaci muže po mafiánské popravě

19. dubna 2024  15:24

Drsnou scénou začíná nové náborové video jihomoravských záchranářů, kteří se tímto způsobem snaží...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!