Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brno chce cílit na turisty z Polska a Asie, přivést je má zábava v centru

  17:12aktualizováno  17:12
Zábavné, živé, přátelské a historické, ale málo autentické a bez většího taháku. Takovým způsobem hodnotí Brno turisté z ciziny. Vyplývá to z průzkumů, které si město nechalo zpracovat. Na základě získaných dat nyní Brno plánuje spustit nové marketingové kampaně.

Jakubské náměstí se mění v noci na jednu velkou párty. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Velký potenciál vidí hlavně v Polsku a Asii, kde se Brno zatím nijak výrazně neprezentovalo. Návštěvnost chce celkově zvýšit až o čtvrtinu, přičemž nyní město každý rok navštíví kolem půl milionu turistů.

Doposud magistrát vycházel pouze z dat Českého statistického úřadu, nové analýzy však nabízejí ucelenější a přesnější pohled na turismus v Brně.

„Potvrdilo se, že pro návštěvníky je nejatraktivnější centrum města a Špilberk. A že 86 procent z nich plánuje vrátit se,“ přiblížila vedoucí kanceláře marketingu a zahraničních vztahů města Barbora Podhrázská.

První výzkum se soustředil na celkovou poptávku, jeho tvůrci oslovili 1 500 turistů. Stejný počet lidí pak odpovídal také v druhém průzkumu týkajícím se image města. Zacílili ale pouze na turisty ze Slovenska, Polska, Německa a Rakouska.

Téměř 90 procent všech zahraničních turistů pochází z Evropy, z toho téměř polovina ze zmiňovaných čtyř sousedních zemí. Jen sedm procent přijíždí z Asie a čtyři procenta z Ameriky.

„Zjistili jsme, že Slováci a Poláci chtějí na svých cestách do měst především relaxovat, nezřídka jezdí také za svými známými a příbuznými. Němci a Rakušané pak výrazně častěji vyhledávají kulturní zážitky, zábavu nebo nákupy,“ podotkla Podhrázská.

Město budou propagovat úspěšné osobnosti

Město už má na základě výsledků vypracovaný marketingový plán, podle něhož se bude snažit nalákat do Brna mnohem více turistů. Jedním ze způsobů, jak o sobě dát vědět, bude intenzivnější spolupráce s partnerskými městy, kterých má Brno šestnáct.

Kromě evropských zemí chtějí zacílit také na ty asijské, hlavně Japonsko a Jižní Koreu. „Doposud jsme se totiž prezentovali víceméně pouze v Česku,“ konstatovala Podhrázská.

Právě v Jižní Koreji má Brno partnerské město Tedžon, na něž se může obrátit. Plánuje se prezentovat například prostřednictvím různých festivalů. „Využijeme konkrétní vazby, které už na města máme,“ nastínila radní pro oblast marketingu a cestovního ruchu Petra Rusňáková (ANO).

Zástupci města se tak spojí s konkrétními komunitami a odprezentují například příběhy úspěšných lidí z Brna, jež by mohly zaujmout. Konkrétní osobnosti teprve vyberou.

„Půjde o ambasadory, kteří přiblíží cizincům Brno svým pohledem. Nechceme nekomunikativní kampaň prostřednictvím letáčků,“ má jasno Podhrázská.

Nejčastěji přijíždí vzdělaní lidé ve středním věku

Brno mají v plánu představovat jako město, kam jde vyrazit za zábavou. Například Němci sem směřují na MotoGP, protože je tady na jejich poměry levně, o ostatních akcích toho ale mnoho nevědí.

„K Praze a Vídni patří památky, kvůli kterým tam turisté jezdí. Brno chceme proto odlišit a prezentovat ho jako místo, kam lze do centra vyrazit za zábavou do barů nebo kaváren,“ nastínila Podhrázská.

Výrazně větší péči chce město věnovat hlavně Polsku, kde marketing podle Rusňákové pokulhává. „Nebyla tu žádná cílená kampaň, a to chceme změnit,“ podotkla.

Z výzkumu totiž vyplynulo, že téměř 70 procent Poláků sice Brno zná, ale geograficky i kulturně blíž je jim Ostrava nebo Liberec. Brno si pojí hlavně s historií, památkami a architekturou, vnímají ho jako menší Prahu, jen cenově dostupnější a přátelštější.

A jaký je nejtypičtější návštěvník Brna? Podle výsledků průzkumu jde o muže ve věku okolo 37 let s vyšším vzděláním, jenž finančně nestrádá. A právě lidé ve středním věku s rodinou tvoří nejpočetnější skupinu, která do Brna jezdí – jedná se až o 30 procent z celkového počtu turistů.




Nejčtenější

Třinácté zlato pro Kometu! Brno suverénně obhájilo mistrovský titul

Jakub Krejčík zvedá Masarykův pohár nad hlavu. Kometa ovládla hokejovou...

Efektivní v koncovce, precizní v defenzívě. Hokejisté Brna ovládli páté finále extraligového play off, na ledě třinecké...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...



Amálka se musí vyhýbat slunci, nemoc ji denně připraví o kbelík kůže

Tříletá Amálka Ježková se narodila s vzácnou nemocí kůže. Ichtyózou...

Podobně jako princezna Jitřenka z pohádky O bílé laňce se musí vyhýbat slunečním paprskům. Na rozdíl od ní však...

Kudy k Macoše? ptal se v noci muž recepční. Zachránila mu život

Propast Macocha.

Všímavosti hotelové recepční vděčí za svůj život osmatřicetiletý muž, který se chystal skočit do propasti Macocha...

Vítězství od titulu. Kometa potřetí zdolala Třinec a sahá po obhajobě

Hokejisté brněnské Komety slaví úvodní gól čtvrtého finále - zleva Tomáš...

Už jen poslední krok zbývá hokejistům Brna k tomu, aby získali rekordní třináctý mistrovský titul. Ve čtvrtém finále...

Další z rubriky

Otec dostal na víkend dceru, s kočárkem usnul opilý v tramvaji

Auto srazilo v Praze chodkyni s kočárkem (14.12.2015).

Alkohol zmohl o víkendu v Brně třiatřicetiletého muže, který měl na starost devítiměsíční dceru. Muž s kočárkem usnul...

Brno plánuje novou čtvrť, starosty těch okolních děsí dopravní kolaps

K oblasti Červeného kopce v Brně nyní patří stejnojmenná národní přírodní...

Brno chce vybudovat v oblasti Červeného kopce novou čtvrť pro deset tisíc lidí. Záměr děsí starosty i obyvatele...

Z brněnského orloje padají speciální kuličky. Na počest Komety

Z brněnského časostroje na náměstí Svobody padají speciální kuličky. Tentokrát...

Fanoušci Komety mohou v těchto dnech ukořistit poněkud netradiční předmět do své fanouškovské sbírky. Orloj na náměstí...

Najdete na iDNES.cz