Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brno chce cílit na turisty z Polska a Asie, přivést je má zábava v centru

  17:12aktualizováno  17:12
Zábavné, živé, přátelské a historické, ale málo autentické a bez většího taháku. Takovým způsobem hodnotí Brno turisté z ciziny. Vyplývá to z průzkumů, které si město nechalo zpracovat. Na základě získaných dat nyní Brno plánuje spustit nové marketingové kampaně.

Jakubské náměstí se mění v noci na jednu velkou párty. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Velký potenciál vidí hlavně v Polsku a Asii, kde se Brno zatím nijak výrazně neprezentovalo. Návštěvnost chce celkově zvýšit až o čtvrtinu, přičemž nyní město každý rok navštíví kolem půl milionu turistů.

Doposud magistrát vycházel pouze z dat Českého statistického úřadu, nové analýzy však nabízejí ucelenější a přesnější pohled na turismus v Brně.

„Potvrdilo se, že pro návštěvníky je nejatraktivnější centrum města a Špilberk. A že 86 procent z nich plánuje vrátit se,“ přiblížila vedoucí kanceláře marketingu a zahraničních vztahů města Barbora Podhrázská.

První výzkum se soustředil na celkovou poptávku, jeho tvůrci oslovili 1 500 turistů. Stejný počet lidí pak odpovídal také v druhém průzkumu týkajícím se image města. Zacílili ale pouze na turisty ze Slovenska, Polska, Německa a Rakouska.

Téměř 90 procent všech zahraničních turistů pochází z Evropy, z toho téměř polovina ze zmiňovaných čtyř sousedních zemí. Jen sedm procent přijíždí z Asie a čtyři procenta z Ameriky.

„Zjistili jsme, že Slováci a Poláci chtějí na svých cestách do měst především relaxovat, nezřídka jezdí také za svými známými a příbuznými. Němci a Rakušané pak výrazně častěji vyhledávají kulturní zážitky, zábavu nebo nákupy,“ podotkla Podhrázská.

Město budou propagovat úspěšné osobnosti

Město už má na základě výsledků vypracovaný marketingový plán, podle něhož se bude snažit nalákat do Brna mnohem více turistů. Jedním ze způsobů, jak o sobě dát vědět, bude intenzivnější spolupráce s partnerskými městy, kterých má Brno šestnáct.

Kromě evropských zemí chtějí zacílit také na ty asijské, hlavně Japonsko a Jižní Koreu. „Doposud jsme se totiž prezentovali víceméně pouze v Česku,“ konstatovala Podhrázská.

Právě v Jižní Koreji má Brno partnerské město Tedžon, na něž se může obrátit. Plánuje se prezentovat například prostřednictvím různých festivalů. „Využijeme konkrétní vazby, které už na města máme,“ nastínila radní pro oblast marketingu a cestovního ruchu Petra Rusňáková (ANO).

Zástupci města se tak spojí s konkrétními komunitami a odprezentují například příběhy úspěšných lidí z Brna, jež by mohly zaujmout. Konkrétní osobnosti teprve vyberou.

„Půjde o ambasadory, kteří přiblíží cizincům Brno svým pohledem. Nechceme nekomunikativní kampaň prostřednictvím letáčků,“ má jasno Podhrázská.

Nejčastěji přijíždí vzdělaní lidé ve středním věku

Brno mají v plánu představovat jako město, kam jde vyrazit za zábavou. Například Němci sem směřují na MotoGP, protože je tady na jejich poměry levně, o ostatních akcích toho ale mnoho nevědí.

„K Praze a Vídni patří památky, kvůli kterým tam turisté jezdí. Brno chceme proto odlišit a prezentovat ho jako místo, kam lze do centra vyrazit za zábavou do barů nebo kaváren,“ nastínila Podhrázská.

Výrazně větší péči chce město věnovat hlavně Polsku, kde marketing podle Rusňákové pokulhává. „Nebyla tu žádná cílená kampaň, a to chceme změnit,“ podotkla.

Z výzkumu totiž vyplynulo, že téměř 70 procent Poláků sice Brno zná, ale geograficky i kulturně blíž je jim Ostrava nebo Liberec. Brno si pojí hlavně s historií, památkami a architekturou, vnímají ho jako menší Prahu, jen cenově dostupnější a přátelštější.

A jaký je nejtypičtější návštěvník Brna? Podle výsledků průzkumu jde o muže ve věku okolo 37 let s vyšším vzděláním, jenž finančně nestrádá. A právě lidé ve středním věku s rodinou tvoří nejpočetnější skupinu, která do Brna jezdí – jedná se až o 30 procent z celkového počtu turistů.



Nejčtenější

Děti zaútočily tyčemi na muže, který spal v autě. Rozbily mu hlavu

Opilec při nehodě hlavou rozbil čelní sklo vozu, nic vážnějšího se mu však

Jeden patnáctiletý a dva třináctiletí násilníci napadli v blízkosti centra Brna staršího muže, který spal v autě....

Při nehodě u Pasohlávek zemřela žena, zranilo se devět lidí včetně dětí

Nehoda u Pasohlávek na Brněnsku si vyžádala jeden lidský život (7. července...

Při čelní srážce dodávky a osobního auta u Pasohlávek na Brněnsku zemřela v sobotu ráno jedna žena a devět lidí se...



První mešita v Česku slouží 20 let, lidé v okolí už si na ni zvykli

Brněnská mešita na Vídeňské ulici

První mešita postavená v České republice si minulý týden připomněla dvacet let od svého otevření. Nenápadnou budovu,...

Duka žaluje divadelníky, Ježíš znásilňující muslimku zasáhl jeho vyznání

Kardinál Dominik Duka zůstane ve funkci arcibiskupa pražského. V reakci na jeho...

Kardinál Dominik Duka podal žalobu kvůli kontroverzním divadelním inscenacím Naše násilí a vaše násilí a Prokletí...

Bulharský řidič vezl do Česka Iráčany, v Lanžhotě je zadrželi policisté

Policie na jihu Moravy zadržela čtyři Iráčany

Mercedes s bulharskou registrační značkou zastavili policisté během uplynulého prodlouženého víkendu na bývalém...

Další z rubriky

Do Podyjí se po letech vrátili černí čápi, hnízdí na dubu a suchém smrku

V národním parku Podyjí po letech zahnízdily hned dva páry čápů černých.

Nad Sealsfieldovým kamenem na Znojemsku krouží černí čápi a hledají potravu pro mláďata. Je to pohled, který poslední...

VIDEO: Trojice zkoušela okrást opilého muže, poté jej brutálně napadla

Trojice zkoušela okrást a poté zbila opilého muže

Trojici mladíků, kteří v centru města napadli opilého muže, zadrželi brněnští strážníci. Útočníci nejprve manipulovali...

V Brně začnou jako první používat lék, který umí rozhýbat „líné“ spermie

Umělé oplodnění lidského vajíčka injekcí spermie. Nejde o běžnou součást...

Do Brna dorazil lék, který dává i mužům se špatnými spermiemi šanci zplodit vlastní dítě. Brněnská reprodukční klinika...

Najdete na iDNES.cz