Tramvaj

Tramvaj | foto: MF DNES

Časopis Šalina není zadarmo. Je k něčemu?

  • 8
Brněnský Dopravní podnik šetří a bude muset šetřit ještě víc. Ceny elektřiny a ropy nezadržitelně rostou, zvyšují se i další náklady. Jako jedni z prvních pocítí úspory v podniku úředníci. Znatelně jich ubude.

Zato se zvýší počet revizorů, kteří mají potírat černé pasažéry. Právě kvůli nim uniká firmě značná část zisku. A vedení Dopravního podniku dál hledá, kde by se dalo ušetřit.

Řádní i neřádní cestující se prý nemusejí bát, že by kvůli úsporným opatřením ubyly spoje. Stejně tak se zatím nemá zvedat cena jízdného. Smutné je jen, že nevíme, jak dlouhý časový úsek si pod tím "zatím“ máme představit.

Minimálně jedna položka, která by se dala celkem bezbolestně škrtnout ze seznamu nákladů, by se ale našla bez dlouhého pátrání. Měsíčník Šalina.

Ano, je správné informovat cestující o výlukách a chystaných dopravních opatřeních. Je na to ale nutné nechat vydávat dvanáctistránkový časopis?

. Očima studentky

MF DNES přináší cyklus názorových textů studentů brněnské žurnalistiky.

Zvláště když jeho značnou část zabírají články o cechu cukrářů, baseballových týmech nebo historii ohňostrojů? A takový časopis vychází každý měsíc v nákladu padesát tisíc výtisků. Měsíčně to dělá 122 tisíc korun. Ročně skoro milion a půl.

Přitom má Dopravní podnik v každém voze reklamní plochy.

Na části z nich zveřejňuje informace pro cestující. Veselé kresby znázorňující, jak se chovat, a hlavně jak se nechovat v šalině, by klidně mohla nahradit aktuální dopravní sdělení. Cestující skon Šaliny jistě oželí. Případné zvýšení cen jízdného nebo rušení spojů by je určitě bolelo víc.