Letos v létě se neplánují rekonstrukce žádných větších dopravních tepen ani ulic v historickém centru. Generální opravy dalších klíčových ulic začnou až napřesrok.
"Za posledních několik let se pořád v centru něco dělo. Letos nás čekají jen dílčí výluky, nic zásadního. Situace, kdy se žádná z větších oprav nedotkne centra města, je výjimečná," shrnul vedoucí odboru dopravy brněnského Dopravního podniku Jan Fajtl.
Plánované opravy ulic v centru BrnaDopravní tepny - fáze přípravy Historické centrum |
Z Joštovy ulice zmizí ploty, tramvaje se na ni vrátí v květnu
Dnes ještě lidé složitě obcházejí dlouhé ploty na Joštově ulici před fakultou sociálních studií. Kvůli této opravě nejezdí už od léta tramvaje na Kraví horu. I tato rekonstrukce má však brzy skončit.
"Ukončení prací je stanovené na konec srpna. Ale my jsme si vyjednali podmínku, že v polovině května už bude ulice průjezdná pro tramvaje. Tehdy začne festival Město uprostřed Evropy a centrum se zaplní turisty," podotkla mluvčí Dopravního podniku Linda Škrancová.
Brňané a turisté se nemusí obávat ani rozkopaných uliček v historickém centru města. I tady mají začít všechny plánované opravy až po prázdninách.
"Chystá se rekonstrukce Zelného trhu za padesát milionů, při níž se opraví celá dlažba. Budeme ale muset opravit dokumentaci pro stavební povolení, takže se začne asi až koncem roku," popsal šéf investičního odboru magistrátu Jan Kaucký.
Ani tato plánovaná oprava povrchu náměstí by neměla nijak rušit turisty, pro které se právě otevírá labyrint v podzemí pod trhem.
Štefánikova, Milady Horákové a další: padnou dvě miliardy
Letošní léto bude možná poslední "idylické" na několik let dopředu. Magistrát už má naplánovaných šest klíčových investic, za které hodlá zaplatit přes dvě miliardy korun. Nejdřív přijde na řadu rekonstrukce ulice Milady Horákové, od Koliště až po Dětskou nemocnici.
"Tam už máme vydané územní rozhodnutí a schválené peníze od rady města. Dokumentace je kompletní. Při opravě by se mělo proinvestovat tři sta milionů. Mělo by se začít v září 2012," přiblížil vedoucí odboru dopravy magistrátu Vladimír Bielko.
Ve středu brněnští radní schválili také investiční záměry pro opravu ulic Pionýrská a Jana Babáka. I tam by se mohlo příští rok začít stavět.
Podle mluvčí Dopravního podniku rekonstrukce Pionýrské neomezí provoz trolejbusů. Třídou Jana Babáka však projíždějí dvě tramvajové linky. "Už je také hotová studie opravy Veveří od Žerotínova náměstí po Konečného náměstí. Předpokládaný začátek je stanovený na září 2013," podotkl Bielko.
Počítá se i s úpravou ulic Horova a Minská. Největší oprava, kterou úředníci plánují, čeká Štefánikovu a Palackého třídu. Úsek od Pionýrské po Semilasso měří přes dva kilometry a projíždí tudy dvě tramvajové linky i trolejbus. "V následujících pěti letech je v plánu i Nádražní a Benešova třída. Ale všechno se nestihne," dodal Bielko.
V historickém centru města už skoro ve všech ulicích leží nová dlažba. Starý asfalt však stále pokrývá nejfrekventovanější, Českou ulici. To by se mělo příští rok změnit. "S její opravou se počítá na sto procent. Už se také mělo začít v okolí Měnínské brány. Ve vnitrobloku se ale staví divadlo, proto jsme museli počkat," řekl Kaucký z investičního odboru.