Drůbež symbolizuje kroky, které Unie podnikla na ochranu spotřebitele.
Téměř šedesát originálních plastik na deset různých témat lze vidět ve všech zemích EU. "Mají ukázat, že témata, kterými se parlament zabývá, se týkají každého z nás a že bychom se o ně všichni měli zajímat. Účastí ve volbách lidé ovlivní budoucí politická rozhodnutí," řekl mluvčí informační kanceláře Evropského parlamentu Jan Pátek.
"U nás ale plastiky lidé uvidí jen v Českých Budějovicích a v Brně," upozornil Pátek.
Brněnskou instalaci tvoří dvě torza kuřat zabalených v igelitu na plastikových táccích. Vypadají jako právě vytažená z chladicího pultu. Na pravém kuřeti je několik nálepek, které sdělují například zemi původu nebo složení výrobku. Ty mají symbolizovat ochranu spotřebitele.
Pro každou zemi byla vybrána čtyři jí blízká témata. Budějovická instalace se zabývá zdroji energie, brněnská ochranou spotřebitele.
"Součástí kampaně jsou i televizní a rozhlasové reklamy a také billboardy jinde po republice," upřesnil Pátek. "Eurokuřata" pozornost v Brně vzbudit dokázala. Minimálně u vandala, který jeden z igelitových obalů poškodil.