Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čtenářům odpovídal policejní šéf, který měl problém se zákonem

  7:00aktualizováno  28. března 12:30
Šéf brněnské policie byl po více než pěti letech vyměněn. Čtyřicetiletý plukovník Martin Kotlan nahradil dosavadního ředitele Jaroslava Vaňka. Ten sám sebe označil za novátora. Hlásal také, že řídil tu největší a nejlepší firmu.

Jaroslav Vaněk odpovídá v on-line rozhovoru | foto: Monika Tomášková, Monika Tomášková,  MF DNES

Brněnská policie má největší městské policejní ředitelství v zemi. Do jeho čela nastupoval Vaněk v roce 2002. Nyní odešel na místo náměstka krajského policejního ředitele.

Vaněk, který je u policie od roku 1986, měl problémy se zákonem. V osmdesátých letech během vojenské služby ukradl letecký benzin a skončil za to před soudem. V minulosti už ho také několikrát vyšetřovala Inspekce ministra vnitra pro podezření ze zneužití pravomoci veřejného činitele. Nikdy mu však nic neprokázala.

. odpovědi Jaroslava Vaňka najdete zde

Vaňkovi se připisuje smršť změn, které po přestupu z postu zlínského policejního šéfa do Brna zavedl. Prakticky rozprášil tehdejší vedení brněnské policie a získal přezdívku Robocop. Řadu policistů Vaněk vyhnal do ulic a donutil je nosit reflexní vesty.

"Policisté jsou vidět a lidé se cítí bezpečněji. Je to můj první krok," pochvaloval si. K odměnám přidal policistům i termoprádlo a roláky za téměř 900 tisíc korun.

Dva policisté se jen baví
Jako čerstvý ředitel učinil i další opatření: svého času nařídil policistům, aby chodil každý sám.

"Vím o případech, kdy policista sloužil sám a dostal od agresivních pachatelů přes nos," zlobil se po zavedení nového pravidla jeden z brněnských policistů.

Novoty zaváděné vyučeným automechanikem a traktoristou, který později vystudoval práva, pokračovaly. Hlídkové vozy pod jeho velením musely zpomalit, aby mohly lépe sledovat okolí, jet mohly maximálně 40 kilometrů v hodině.

Neukázněným řidičům například vyhlásil nulovou toleranci. Zlobily ho závody na silnicích, chybějící bezpečnostní pásy, jízda na červenou i telefonování za volantem.

"Musíme to potlačit. Nasadíme nejlepší techniku, ať už jde o radary či vozidla umožňující dělat videozáznam. A když řidiči na pokyn nezastaví, půjdeme až do extrému, použijeme i zastavovací pásy," plánoval. Na oplátku řidičům sliboval, že v případě dopravní nehody hlídka dorazí do půl hodiny.

Další neoficiální tabu naboural, když pověřil ženu vedením kriminální policie a vyšetřování. Nejen kvůli těmto krokům získal pověst kontroverzního šéfa.

. Jaroslav Vaněk

Poslal do ulic více policistů a přinutil je obléci si reflexní vesty. Měl snahu rozdělit dvoučlenné hlídky na jednotlivce.
Policejní vozy musejí jezdit ulicemi maximálně čtyřicetikilometrovou rychlostí, aby hlídky mohly lépe sledovat okolí.
Agresivním řidičům vyhlásil nulovou toleranci, používat proti nim chtěl i zastavovací pásy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hrad Špilberk v Brně z letadla
Brno se vyšvihlo mezi top kvetoucí evropská sídla, jako první v Česku

Otevřená zahrada Nadace Partnerství v Údolní ulici, park s jezírkem Pod Plachtami v Novém Lískovci nebo vinice pod Špilberkem patří mezi místa v Brně, která...  celý článek

Opravy koupaliště Riviéra začaly
Na brněnském koupališti Riviéra začaly opravy, přibudou vodní atrakce

Jen co skončila letní plavecká sezona, oblíbené brněnské koupaliště Riviéra provozovatelé uzavřeli a pustili se do oprav. Do příštího léta chtějí stihnout...  celý článek

K hubení potkanů PVK používají přípravek Hubex. Nachystáno mají 13,5 tuny...
Splachují hygienické potřeby. Popice ucpané kanály stály už statisíce

Havarijní čety vyrážejí stále častěji k ucpaným stokám nebo čerpadlům. Náklady jdou do stovek tisíců korun. Viník je přitom docela nenápadný – vlhčené ubrousky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.